مقالات گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی با پیمانه + آموزش ویدئویی

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی یکی از دستور پخت‌هایی است که ما قصد داریم در این مطلب از وب سایت کهن فر کاوه برای شما شرح دهیم. شیرینی اسکار گردویی با روغن جامد را می‌توان با طعم‌های مختلفی تهیه نمود. یکی از پرطرفدارترین دستورپخت‌های آن، طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی، ویژه نوروز می‌باشد. علاوه‌بر طرز تهیه شیرینی اسکار با پیمانه، طرز تهیه شیرینی نخودچی، طرز تهیه شیرینی پفکی، طرز تهیه کوکی مخملی نیز ایده خوبی برای عید نوروز هستند. شیرینی اسکار شکلاتی به سفره هفت سین شما رنگ و لعاب زیبایی می‌بخشد.

آموزش‌های زیر را از دست ندید......
آموزش طرز درست کردن شیرینی پفکی

در طرز تهیه شیرینی اسکار با روغن مایع، گردوی بسیاری بکار می‌رود. این نوع شیرینی به دلیل عطر و طعم بی نظیر خود جایگاه خوبی در بین شیرینی‌ها دارد و به دلیل پخت در فر صنعتی بسیار ترد و خوش خوراک می‌باشد. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه با کره مرحله به مرحله برای شما آموزش داده شده است.

انواع دستگاه‌های فر صنعتی کهن فر کاوه ....
مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

برای تهیه شیرینی اسکار گردویی با روغن جامد ابتدا باید مواد لازم آن را تهیه نمود و سپس اقدام به پخت آن کرد. از این‌رو در ادامه به مواد مورد نیاز برای طرز تهیه شیرینی اسکار با پیمانه اشاره می‌کنیم:

  • آرد: 125 گرم
  • تخم‌مرغ: 1 عدد
  • کره: 70 گرم
  • پودر قند: 50 گرم
  • هل: 1 قاشق چای‌خوری
  • وانیل: 1/2 قاشق چای‌خوری
  • گردو نگینی: به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه با کره مرحله به مرحله

حال که با مواد لازم برای تهیه شیرین اسکار گردویی آشنا شدید، باید اقدام به پخت این شیرینی براساس مراحلی که در زیر شرح می‌دهیم، بپردازید:

مخلوط کردن کره و پودر قند مرحله اول طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

مخلوط کردن کره و پودر قند مرحله اول طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

در اولین گام برای تهیه شیرینی اسکار باید همه مواد را 30 دقیقه پیش از درست کردن شیرینی آماده نمایید تا به دمای محیط برسند. سپس باید ظرفی مناسب انتخاب کنید و پودر قند و کره را که به دمای محیط رسیده، درون آن بریزید. با لیسک و یا قاشقی مواد درون ظرف را هم بزنید. مواطب باشید در حین همزدن پودر قند به اطراف پخش نگردد. هنگامی که شاهد پخش شدن پودر قند به دور ظرف و یا در هوا بودید، زمان همزدن با همزن برقی است. برای 6 تا 7 دقیقه مواد را تا جایی که کرم رنگ و پوک شوند هم بزنید.

اضافه کردن زرده تخم مرغ و هل مرحله دوم طرز تهیه شیرینی اسکار با پیمانه

اضافه کردن زرده تخم مرغ و هل مرحله دوم طرز تهیه شیرینی اسکار با پیمانه

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی، باید سفیده و زرده تخم مرغ را جدا نمایید. سپس زرده را به همراه وانیل و هل به مواد درون ظرف اضافه کنید. مواد داخل ظرف را برای یک دقیقه هم بزنید. به یاد داشته باشبد در زمان هم زدن حتما دورگیری نموده و مواد را مرتبا به وسط ظرف بیاورید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

اضافه کردن آرد مرحله سوم از طرز تهیه شیرینی اسکار با روغن مایع

اضافه کردن آرد مرحله سوم از طرز تهیه شیرینی اسکار با روغن مایع

در این مرحله باید درسه مرحله آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید. سپس با لیسک مواد را هم بزنید. توجه کنید خمیر شیرینی اسکار باید مقداری شل باشد تا اندازه‌ای که بتوان با قاشق آن را هم زد. سپس با نوک انگشتانتان خمیر شیرینی اسکار را کمی ورز دهید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. در نتیجه این مرحله از طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی، خمیری منسجم در وسط ظرف بوجود می‌آید.

زدن سفیده تخم مرغ مرحله چهارم از روش تهیه شیرینی اسکار

زدن سفیده تخم مرغ مرحله چهارم از روش تهیه شیرینی اسکار

در این مرحله باید به صورت جداگانه سفیده تخم مرغ را در ظرفی بزنید تا از حالت لختگی بیرون آید. سپس از خمیر گلوله‌های کوچکی به اندازه گردو بردارید. گردو و سایر مغزیجات را در ظرفی به صورت جداگانه خرد کنید و کنار بگذارید. سپس گلوله‌ها را در سفیده تخم مرغ بغلتانید و کنار قرار دهید. در ادامه گلوله‌ها را در ظرف مغزیجات و گردو بغلتانید. گلوله‌های اسکار را به آرامی فشار دهید تا گردوهای آن نریزد.

آماده کردن فر در مرحله پنجم از تهیه شیرینی اسکار گردویی با روغن جامد

آماده کردن فر در مرحله پنجم از تهیه شیرینی اسکار گردویی با روغن جامد

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی، باید فر قنادی و شیرینی پزی را با دمای 170 درجه سانتی گراد داغ کنید. سپس کاغذ روغنی را درون سینی فر پهن نمایید و گلوله‌های شیرینی اسکار را با فاصله از هم درون آن بچینید. سینی فر را برای 18 تا 25 دقیقه در فر قرار دهید. در نهایت سینی فر را خارج کنید و شیرینی‌ها را درون ظرف سرو چیده و با خلال بادام و پودر قند تزئین کنید. برای پذیرایی در ایام عید از طرز تهیه شیرینی گردویی را نیز می‌توانید با گردوی موجود استفاده نمایید.

نکات مهم در طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

در طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی باید به این نکته توجه کنید که خمیر شیرینی نه خیلی سفت و نه خیلی شل نباشد. خمیر را باید با قاشق هم زده و با نوک انگشتان دست ورز دهید. برای پف شیرینی اسکار و بهتر عمل آمدن خمیر شیرینی، باید یک تا دو ساعت خمیر را داخل یخچال استراحت دهید. برای تهیه شیرینی اسکار شکلاتی می‌توانید قبل از پخت روی شیرینی حفره‌ای ایجاد کنید و سس شکلات را درون حفره بریزید.

از نکات مهم در زمان طرز تهیه شرینی اسکار گردویی با فر انتخاب سینی فری با لبه‌های کوتاه است. زیرا شیرینی برای پخش راحت‌تر حرارت،باید از هر سمت فر 10 سانتی متر فاصله داشته باشد. برای پخت شیرینی اسکار گردویی باید از سینی‌های آلومینیومی و روحی استفاده شود و برای پخت شیرینی خشک نیز نیاززی به چرب کردن سینی نیست.

استفاده از سینی آلومنیومی موجب تیره شدن ته شیرینی اسکار می‌شود؛ زیرا گرما را در خود نگه می‌دارد.

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی در قابلمه چگونه است؟

برای طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی در قابلمه باید آن را همانند طرز تهیه کیک اسفنجی در قابلمه‌ای رو گاز پخت کنید. بدین منظور باید کاغذ روغنی را درون قابلمه بیندازید. سپس قابلمه را برای 15 دقیقه روی گاز گرم کنید و شیرینی‌ها را با فاصله داخل آن قرار دهید. در نهایت قابلمه را دم کنی پیچیده و برای 20 دقیقه روی شعله متوسط بگذارید.

تزئین شیرین اسکار با پودر قند چه زمانی باید انجام شود؟

زمانی که شیرینی داغ است از ریختن پودر قند روی آن خودداری کنید. زیرا با آب شدن پودر قند زیبایی ظاهری شیرینی اسکار از بین می‌رود. از طرفی در صورتی که شیرینی خیلی سرد گردد هم پودر قند از روی شیرینی می‌ریزد. شما باید یک تا دو دقیقه زمانی که شیرینی‌ها از گرما افتادند صبر کنید و سپس روی آن پودر قند بریزید.

برای جلوگیری از قندک زدن شیرینی اسکار باید چه کرد؟

در طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی، درصورتی که شیرینی اسکار تزئین شده با پودر قند در معرض هوا قرار گیرد، به دلیل جذب رطوبت گلوله گلوله خواهد شد. برای جلوگیری از قندک زدن شیرینی باید پودر قند و یک قاشق پر نشاسته را مخلوط کنید و استفاده نمایید.