مقالات

طرز تهیه شیرینی نارگیلی نرم و پفکی

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

در این مطلب از وب سایت کهن فر کاوه شما را با طرز تهیه شیرینی نارگیلی نرم و خوشمزه مرحله به مرحله آشنا می‌کنیم. شیرینی نارگیلی نرم یکی از انتخاب‌هایی است که به دلیل آسان بودن طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد سفید و طعم لذیذ همیشه برای پذیرایی در مهمانی‌ها و در عید گرفته می‌شود. از مشکلاتی که طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده در خانه دارد، کم یا زیاد شدن میزان شیرینی نارگیلی پفکی است.

اما در صورتی که شما با اموزش شیرینی نارگیلی به سبک قنادی و طرز تهیه شیرینی نارگیلی پفکی و ترد آشنا باشید، می‌توانید این شیرینی را با اندازه دقیق مواد اولیه درست کنید. در ادامه متن زیر در ارتباط با طرز تهیه شیرینی نارگیلی پفکی با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی نارگیلی نرم و ترد به سبک قنادی

برای آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی مجلسی با طعم بسیار عالی برای میهمانی‌ها و مراسمات خود، باید مواد زیر را آماده کنید:

  • سفیده تخم مرغ 125 گرم
  • شکر 250 گرم
  • روغن مایع 75 گرم
  • آب لیمو ترش نصف قاشق چایخوری
  • وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر یا خلال پسته به مقدار لازم (برای تزئین)

مراحل اموزش شیرینی نارگیلی به سبک قنادی

شیرینی نارگیلی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار است که در اغلب مجالس و میمهانی‌ها سرو می‌شود. این شیرینی شباهت زیادی به شیرینی گردویی دارد. همچنین طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد سفید تقریبا همانند طرز تهیه شیرینی گردویی می‌باشد. برای اموزش شیرینی نارگیلی به سبک قنادی با پیمانه و طعمی بی نظیر در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مرحله اول طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده و مخلوط و چرخ کردن مواد

برای تهیه شیرینی نارگیلی نرم در ابتدا پودر نارگیل را با شکر در یک ظرف با هم مخلوط می‌کنیم. نیمی از روغن مایع و نیمی از سفیده تخم مرغ را داخل مخلوط کن یا میکسر قنادی دست دوم می‌ریزیم. تا مواد به طور کامل مخلوط گردند. مواد مخلوط شده را دو مرتبه از چرخ گوشت و یا غذاساز رد می‌کنیم. غلظت مواد باید بعد از مخلوط کردن همچون شله زرد باشد و در صورت سفت بودن مواد، می‌توان مقداری سفیده تخم مرغ و روغن به آن افزود.

مرحله دوم دستور شیرینی نارگیلی نرم و بن ماری کردن

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی نارگیلی پفکی، مواد را داخل کاسه می‌ریزیم و بر روی بخار غیر مستقیم بخار آب قرار می‌دهیم. سپس از کف ظرف به صورت مداوم دورانی مواد را هم می‌زنیم. این روند را تا گرم شدن مواد همچنان ادامه می‌دهیم.

مرحله سوم طرز تهیه شیرینی نارگیلی قنادی و افزودن آبلیمو و وانیل

هنگامی که مواد مرحله قبل گرم شد، ظرف را از روی حرارت برمی‌داریم و باقی مانده سفیده تخم مرغ و روغن مایع را به همراه وانیل و آبلیمو به مواد اضافه می‌کنیم. سپس ظرف مواد را دوباره روی حرات قرار داده و به همزدن مواد اقدام می‌کنیم. لازم به ذکر است باید دقت داشت که مواد اصلا نباید بجوشد. زیرا در صورت جوشیدن مواد، شیرینی شما براق نخواهد شد. بعد از تبخیر شدن بخار آب و هنگامی که  مواد غلیظ و کاملا کشدار شد، مواد شیرینی نارگیلی پفکی ما آماده است.

مرحله چهارم طرز تهیه شیرینی نارگیلی فرانسوی

در ادامه طرز تهیه شیرینی نارگیلی فرانسوی، مواد درون کاسه را به ظرف دیگری منتقل کرده و در دمای محیط قرار دهیم تا کمی ولرم و خنک شود. مواد را درون یخچال قرار ندهید. در ادامه فر صنعتی را روشن کرده تا گرم شود. سپس مواد شیرینی را داخل قیف می‌ریزیم و روی کاغذ روغنی کف سینی را چرب می‌کنیم.

مرحله آخر پخت شیرینی نارگیلی پفکی

در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی نارگیلی خانگی، قیف را بدون ماسوره داخل سینی به اندازه دلخواه و با فاصله بزنید. سپس نوک انگشتتان را چرب کرده و روی نوک تیز شیرینی را صاف کنید. سپس شیرینی‌ نارگیلی را درون فر قنادی و شیرینی پزی با دمای 200 درجه به مدت 10 دقیقه قرار می‌دهیم. پس از کمی پخته شدن شیرینی‌ها، دما را روی 175 درجه تنظیم کنید. و 15 دقیقه دیگر زمان دهید تا زیر شیرینی تغییر رنگ دهد. در انتها و پس از پخته شدن کامل شیرینی آن را از فر خارج می‌کنیم و پس از خنک شدن نوش جان کنید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر

برای تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر در ابتدا باید در یک قابلمه سه پایه فلزی قرار دهیم. و روی درب قابلمه دم کنی بزاریم. سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می‌گذاریم و به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم گرم می‌کنیم. در مرحله بعد در داخل یک سینی یا قالب مناسب، کاغذ روغنی می‌گذاریم. سپس شیرینی‌ها را با فاصله روی کاغز با استفاده از قیف می‌زنیم. سپس شیرینی‌ها را روی سه پایه فلزی درون قابلمه می‌گذاریم و دم کنی را روی درب قابلمه می‌گذاریم. در اینجا به 20 دقیقه زمان برای پخت شیرینی‌ها نیاز داریم. سپس برای طلایی شدن روی شیرینی‌ها، آن‌ها را به همراه کاغذ روغنی به مدت 10 دقیقه برمی‌گردانیم.

لازم به ذکر است بهتر است از فر قنادی و شیرینی پزی برای داشتن شیرینی نارگیلی پفکی و عالی استفاده کنیم تا شیرینی ترد و عالی‌تری داشته باشیم.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد سفید

برای طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد سفید ابتدا باید یک پیمانه پر از آرد را برمی‌داریم. سپس پودر قند را با روغن قنادی یا روغن جامد برای 2 دقیقه مخلوط و هم بزنید و پودر قند الک شده یا شکر را به آن اضافه می‌کنید. سپس با دور متوسط همزن برای 5 دقیقه هم بزنید تا مواد سفید و حجیم و پفکی شوند. آرد الک شده را به آرامی به مواد اضافه کنید؛ ابتدا با لیسک مواد را هم بزنید و سپس با دست خمیر را ورز دهید تا نرم و منسجم شود.

در این مرحله پودر نارگیل آسیاب شده را اضافه کرده و خمیر را به اندازه لازم ورز دهید. سپس آن را در یخچال بگذارید و بعد با وردنه به ضخامت یک سانتی متر باز کرده و با قالب یا دست گرد کنید. در ادامه طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد سفید، شیرینی را در فر قرار داده و منتظر شوید تا بپزد.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد برنج چگونه است؟

در طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد برنج می‌توان درصورت پهن شدن شیرینی و وار رفتن آن یک قاشق غذاخوری آرد برنج را به مواد آن اضافه کنید. در طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد برنج، آرد برنج موجب جلوگیری از پهن شدن مواد می‌شود و در طعم شیرینی نیز بی تاثیر است.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی داخل توستر چگونه است؟

برای طرز تهیه شیرینی نارگیلی داخل توستر و طلایی شدن شیرینی به صورتی که نسوزد، باید در 15 دقیقه اول المنت توستر را پایین بگذارید. در 5 دقیقه آخر نیز هر دو المنت بالا و پایین را روشن نمایید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن به چه روش است؟

در طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده، داغ زدن جهت گرم کردن مایه شیرینی است که باعث طعم عالی و قوام شیرینی می‌گردد. برای داغ زدن مایه باید روی حرارت مستقیم مخلوط را داغ کنید. اما در طرز تهیه شیرینی نارگیلی بدون داغ زدن، باید با حرارت ملایم و غیر متسقیم شیرینی پخته شود.