مقالات

طرز تهیه نان فانتزی مخصوص خانگی با فر

نحوه پخت نان های فانتزی

برای طرز تهیه نان فانتزی (باگت) خانگی باید نکاتی را رعایت کنید. نان‌های فانتزی و حجیم از نان‌های پرطرفدار در جهان هستند. این نان‌ها را می‌توان به سادگی در منزل تهیه کرد. شما با آشنایی با روش پخت نان فانتزی دیگر نیازی به بیرون رفتن جهت خرید نان نخواهید داشت. همچنین بهتر است نان فانتزی را خودتان تهیه کنید تا از سالم بودن آن مطمئن باشید. در ادامه این مطلب از سایت کهن فر کاوه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه نان فانتزی آشنا شوید.

مواد لازم برای طرز تیهه نان فانتزی (باگت) خانگی مخصوص ساده و خوشمزه

برای تهیه نان فانتزی یا باگت در خانه به مواد زیر نیاز دارید:

  1. زرده تخم مرغ: 2 عدد
  2. شکر : 1 قاشق غذاخوری
  3. روغن مایع : 3 قاشق غذاخوری
  4. شیر ولرم : 1 لیوان
  5. خمیر مایه : 1 قاشق غذاخوری
  6. آرد نان فانتزی : 2 لیوان
  7. نمک به مقدار بسیار کم

روش تهیه نان باگت خانگی یا نان ساندویچ فرانسوی خوشمزه

برای طرز تهیه نان فانتزی باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول طرز تهیه نان فانتزی ساندویچی

ابتدا باید خمیر مایه را درست کنید. برای این منظور در یک کاسه شیر ولرم را با خمیر مایه و شکر هم بزنید تا خمیر مایه درست شود. سپس به مدت 30 ساعت این خمیر را کنار بگذارید و سراغ مراحل دیگر درست کردن نان فانتزی بروید.

مرحله دوم

در یک ظرف زرده‌های تخم مرغ را بریزید و هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که زرده‌ها از لختگی بیرون بیایند.

مرحله سوم طرز تهیه نان فانتزی ساده

در این مرحله آرد را با نمک الک کنید و سپس به تخم مرغ‌ها اضافه کنید. این ترکیب را تا هم بزنید. خمیر مایه‌ای که آماده شده را به خمیر نان فانتزی اضافه کنید. سپس خمیر را تا رسیدن به بافت لطیف ورز دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را جمع کنید. کف دست را کمی چرب کنید و روی خمیر بکشید. سپس خمیر را درون ظرفی بگذارید و روی آن را بپوشانید. کمی زمان دهید تا خمیر به عمل بیاید.

مرحله پنجم طرز تهیه نان فانتزی

بعد از 1 ساعت حجم خمیر تغییر پیدا می‌کند. در این مرحله خمیر را بر روی میزی که آرد پاشی کرده‌اید، پهن کنید و خمیر را ورز دهید. سپس خمیر را به اندازه‌های دلخواه تقسیم بندی کنید.

مرحله آخر

نان فانتزی را سینی فر صنعتی که از قبل کاغذ انداخته‌اید بگذارید. کمی زمان دهید تا خمیر نان استراحت کند. در این مدت فر را با دمای 150 تا 200 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس سینی را درون فر بگذارید تا نان فانتزی یا باگت پخته شود. بعد از 15 تا 20 دقیقه نان فانتزی شما آماده است و می‌توانید به همراه غذای خود نوش جان کنید.

نکات مهم در زمان طرز تهیه نان فانتزی خانگی در فر

چنانچه می‌خواهید نان فانتزی بسیار خوشمزه و با پف زیاد داشته باشید حتما نکات زیر را در زمان پخت آن رعایت کنید:

  1. آرد نان بسیار مهم است و در پخت نان ساندویچی بسیار تاثیرگذار است. می‌توانید آرد نان فانتزی را از فروشگاه‌ها یا مغازه‌های نان فانتزی تهیه کنید.
  2. می‌توانید به جای آرد نان فانتزی با آردهای دیگر و همین دستور نان‌های دیگری درست کنید.
  3. می‌توانید در خمیر آماده شده نان از مغریجات استفاده کنید. با این کار نان مغزداری خواهید داشت.
  4. از خرما یا سیب و میوه‌های دیگر می‌توانید در این نان استفاده کنید.
  5. برای اینکه کیفیت پخت نان فانتزی یا باگت بهتر شود می‌توانید ترفند زیر را انجام دهید:

یک قابلمه کوچک بردارید و درون آن را با آب پر کنید. سپس این قابلمه را درون فر صنعتی دست دوم بگذارید. با این ترفند پخت نان باگت شما بی‌نظیر و فوق العاده می‌شود. چنانچه برای تعداد نفرات زیادی می‌خواهید نان باگت درست کنید باید از فر پخت نان فانتزی استفاده کنید تا نان‌های شما مغز پخت شوند.

طرز تهیه نان همبرگر هم درست مانند نان فانتزی است. تفاوت تهیه نان همبرگر و نان فانتزی در عدم وجود شکر در نان همبرگر است. همچنین در تهیه نان همبرگز 5 گرم بهبود دهنده به نان اضافه می‌شود.