مقالات

طرز تهیه کیک پای سیب خانگی عالی

طرز تهیه کیک پای سیب خانگی عالی

طرز تهیه کیک پای سیب خانگی عالی موضوعی است که در این مطلب از وب سایت کهن فر کاوه به شما عزیزان اموزش داده‌ایم. طرز تهیه کیک پای سیب و دارچین کافی شاپی و قنادیی یکی از پر سرچ‌ترین نمونه‌های پای سیب است. به همین دلیل نیز در این مطلب آموزش آن را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم.

کیک یا شیرینی پای سیب یکی از انواع کیک‌های محبوب در سراسر دنیا است که به عنوان یک کیک بین‌المللی شناخته می‌شود. این نوع کیک به دلیل طعم بسیار خوبی که دارد از معروف‌ترین کیک‌ها برای پذیرایی در مجالس و مهمانی‌‌‌ها محسوب می‌شود. برای آموزش کیک پای سیب به روش قنادی تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه سازنده انواع دستگاه فر صنعتی مورد کاربرد جهت؛

در ظرفیت‌های مختلف و با بهترین کیفیت می‌باشیم. در این شرکت توانسته‌ایم تا تمامی تجهیزات مورد نیاز قنادی‌ها و نان فانتزی‌ها را با عالی‌ترین کیفیت ممکن مهیا نماییم. بیش از نیم قرن در این زمینه تجربه داریم. و خوشحالیم که یکی از خوشنام‌ترین برندها در این صنعت می‌باشیم. شما عزیزان برای راه‌اندازی کسب و کار خود می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان ما در ارتباط باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک پای سیب عالی

برای تهیه کیک پای سیب در ابتدا باید مواد زیر را آماده کنید:

  • آرد سفید: 2.5 پیمانه
  • شکر: 1 پیمانه
  • شیر: نصف پیمانه
  • بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری
  • وانیل: 1 پنس
  • پودر قند: 4 قاشق غذای خوری
  • کره : 75 گرم
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • روغن مایع: 50 گرم
  • سیب: 2 عدد
  • دارچین: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی پای سیب خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

قبل از اینکه مواد کیک را آماده کنید باید در ابتدا فر صنعتی را روشن کرده تا فر بخوبی گرم شود. سپس طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول تهیه کیک پای سیب

در ابتدا کره، تخم مرغ و شیر را از یخچال خارج کرده تا هم دمای محیط شوند. سپس بعد از نرم شدن کره، آن را به همراه شکر و تخم مرغ درون یک کاسه مناسب ریخته و خوب هم بزنید تا رنگ این مخلوط به رنگ کرمی در بیاید.

مرحله دوم

بعد کرمی شدن مخلوط شکر و تخم مرغ، وانیل را به مواد اضافه کنید. تنها نکته‌ای که باید در این مرحله رعایت کنید این است که مراقب مقدار وانیل باشید. چراکه وانیل بیش از اندازه کیک را تلخ خواهد کرد.

مرحله سوم طرز تهیه کیک پای سیب عالی

بعد از اضافه کردن وانیل، کمی مواد را مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سپس آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و دو مرتبه الک کنید تا صاف شوند.

مرحله چهارم

در ادامه شیر را با نصف آرد الک شده به مخلوط کره، شکر و تخم مرغ و وانیل اضافه کرده و خوب ترکیب نمایید تا مواد یکدست شوند. سپس باقیمانده آرد را کم کم اضافه کنید تا زمانی که مایه کیک به طور کامل یکدست شود.

مرحله پنجم طرز تهیه کیک پای سیب و دارچین

در این مرحله سیب‌ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه‌ای خرد کرده و کنار بگذارید. سپس به سراغ قالب بروید. می‌توانید از قالب‌های مخصوص پای سیب استفاده کنید. بعد از انتخاب قالب، کف آن را چرب نمایید.

مرحله ششم طرز تهیه کیک پای سیب مجلسی با طعمی بی نظیر

1/5 حجم قالب را با مایه کیک پر کرده و سپس پودر قند و دارچین را مخلوط کنید و سیب‌های ورقه شده را درون پودر قند و دارچین بغلتانید و درون قالب‌های پای سیب قرار دهید. البته می‌توانید سیب‌ها را درون قالب قرار داده و روی آن مقداری پودر قند و دارچین بریزید.

مرحله هفتم طرز تهیه کیک پای سیب سریع و خوشمزه کافی شاپی

در این مرحله روی سیب‌ها را با مابقی مایه کیک پر کنید. تنها باید توجه کنید که نصف حجم قالب خالی باشد تا جای کافی برای پف کیک باشد.

مرحله هشتم کیک پای سیب خانگی راحت

در این مرحله قالب را درون فر قنادی قرار داده و به مدت 30 تا 40 دقیقه اجازه دهید تا درون فر پخته شده و به طور کامل پف کند.

مرحله نهم طرز تهیه کیک سیب و دارچین (پای سیب)

در این مرحله کمی صبر کنید تا کیک خنک شود و سپس درون ظرف مورد نظر قرار دهید. برای تزیین کیک پای سیب می‌توانید به سلیقه خود از پودر قند، پودر پسته، سس شکلات و یا هر چیز دیگری استفاده نمایید.

برای تزئین کیک در طرز تهیه کیک پای سیب از چه موادی می‌توان استفاده کرد؟

برای تزئین کیک پای سیب می‌توانید از پودر قند، شکلات آب شده، پودر پسته و سایر مغزیجات استفاده نمایید.

لازم است تا مواد را در طرز تهیه کیک پای سیب چقدر ورز دهیم؟

توجه نمایید که ورز دادن زیاد مواد سبب می‌شود تا کیک پای سیب شما لاستیکی شود. در نتیجه لازم است تا از ورز دادن بیش از حد مواد خودداری نمایید.

آیا می‌توان در طرز تهیه کیک پای سیب از شکر قهوه‌ای استفاده کرد؟

باید بگوییم که خیر. به هیچ عنوان شکر قهوه‌ای را جایگزین شکر سفید نکنید.چراکه شکر قهوه‌ای دارای بافتی متفاوت بوده و ممکن است کیک شما را غیرقابل خوردن کند.

برای پوک‌تر و خوشمره‌تر شدن کیک پای سیب چه کنیم؟

شما می‌توانید برای پوک شدن کیک خود 2 تا 3 قاشق آدر ذرت را با آرد اصلی جایگزین نمایید.

بهترین جایگزین برای کره در طرز تهیه کیک پای سیب چیست؟

شما می‌توانید تا به جای نصف میزان کره مورد نیاز از روغن جامد استفاده نمایید.