مقالات

طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی با تمام فوت و فن های آن

طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی

طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین کیک‌های کافی شاپی را آموزش داده‌ایم. کیک مکرون را می‌توانید در دو طعم شکلاتی و نارگیلی تهیه نمایید. دلیل محبوبیت کیک مکروزن را می‌توئان بافت بسیار نرم این کیک دانست. به صورتی که به راحتی در داخل دهان آب خواهد شد. اگر شما هم هوس یک کیک خوشمزه کردید با ما در این مطلب همراه باشید. در این مطلب از وب سایت گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه برای شما عزیزان طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی را با تمام فوت و فن‌های آن آموزش داده‌ایم.

برای پخت یک کیک خوشمزه قبل از هرچیزی نیاز به یک فر قنادی باکیفیت خواهید داشت. در صورتی که شما عزیزان نیز در زمینه تولید انواع کیک و شیرینی فعالیت دارید، می‌توانید با خرید انواع فر شیرینی پزی از ما محصولات خود را به بهترین شکل تولید نمایید. ما در ساخت انواع فر قنادی و شیرینی پزی متخصص هستیم و کسب رضایت مشتریان‌مان تا به امروز برای ما بزرگترین افتخار بوده است.

مواد لازم در طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی

مواد مورد نیاز در پخت کیک مکرون خوشمزه عبارتند از؛
  • آرد: 120 گرم
  • شکر: 60 گرم
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
  • وانیل: 1/4 قاشق چای خوری
  • زرده تخم مرغ: 3 عدد
  • کره: 100 گرم
  • شیر: 1/4 لیوان

مواد مورد نیاز در طرز تهیه لایه نارگیلی کیک مکرون

برای درست کردن لایه نارگیلی این کیک به مواد زیر نیاز خواهید داشت؛
  • سفیده تخم مرغ: 3 عدد
  • شکر: 60 گرم
  • پودر نارگیل چرب: 110 گرم

مراحل آماده سازی مواد کیک مکرون نارگیلی

در تهیه مواد کیک مکرون نارگیلی لازم است تا در مرحله اول کره را از یخچال خارج نمایید. نیاز است تا حتما کره هم دما و کاملا نرم شود. فر خود را روشن کنید و روی دمای 170 درجه تنظیم نمایید تا گرم شود.کره و شکر را در یک ظرف ریخته و هم زده تا یکدست شود. بعد از یک دست شدن این ماده لازم است تا زرده تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل به این ظرف اضافه نمایید.
در این مرحله با کمک همزن حسابی باید مواد را مخلوط نمایید تا به یک مخلوط کرمی کش دار دست یابید. دیگر به مرحله‌ای رسیده که باید شیر را به مواد اضافه نمایید. بعد از یک دست شدن مواد، آرد و بکینگ پودر را دو بار الک کرده و طی دو مرحله به مواد اضافه کنید.
حتما در این مرحله با استفاده از لیسک دورگیری ظرف را انجام دهید.
در داخل قالب کاغذ روغنی گذاشته و مواد را درون آن بریزید. سپس لازم است تا چندین بار ظرف را روی سطحی بکوبید تا هوای بین مواد کیک خارج شود.

طرز تهیه لایه نارگیلی کیک مکرون نارگیلی

در طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی، لایه نارگیلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه یکی از مهم‌ترین مراحل در پخت این کیک را برای شما عزیزان توضیح میدهیم. برای تهیه لایه نارگیلی لازم است تا سفیده‌های تخم مرغ را درون یک ظرف بریزید و با تندترین دور همزن آن را هم بزنید تا به ماده‌ای سفید رنگ و پف کرده دست یابید.
تا زمانی همزدن سفیده‌ها را ادامه دهید که با برگرداندن کاسه، مواد بیرون نریزید.
حال نوبت افزودن شکر به مواد است. با اضافه کردن شکر لازم است تا 2 الی 3 دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. و در نهایت باید پودر نارگیل را به مواد خود اضافه نمایید.
نکته مهم: در این مرحله مواد را با لیسک به آرامی باید هم بزنید تا پف تخم مرغ‌ها از بین نرود.

مرحله پخت کیک مکرون نارگیلی

در طرز تهیه کیک مکروز نارگیلی لازم است تا مواد رویه نارگیلی را روی مواد کیک خود بریزید. سپس کافی است تا 25 الی 30 دقیقه مواد را در طبقه وسطی فر خود قرار دهید. برای اطمینان از پختن کیک لازم است تا با یک سیخ چوبی در مواد فر کنید در صورتی که مواد به سیخ نچسبید می‌توانید کیک را از فر خارج کنید.

توجه نمایید که باید اجازه دهید تا کیک بطور کامل خنک شود و سپس آن را از قالب خارج نمایید. قطعا طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی را به دوستان خود آموزش خواهید داد. چراکه این کیک طعمی بی‌نظیر دارد.

آیا می‌توان از فر گازی در طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی استفاده کرد؟

بله تنها کافیست تا در آخر پخت کیک، گریل را روشن نمایید تا روی کیک نیز رنگ بگیرد.

آیا در طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی ترتیب قرار دادن مواد اهمیت دارد؟

بله در طرز تهیه کیک مکرون نارگیلی توجه به ترتیب قرار دادن مواد از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که لایه اول از مواد نارگیلی باشد کیک شما به شدت خشک خواهد شد.

دلیل خشک شدن رویه کیک مکرون چیست؟

در صورتی که از پودر نارگیل نامرغوب استفاده نمایید چنین اتفاقی رخ خواهد داد. در نتیجه پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از نارگیل مرغوب است.