مقالات

طرز تهیه کیک سه شیر خوشمزه خانگی با بافت نرم

طرز تهیه کیک سه شیر

طرز تهیه کیک سه شیر وانیکی ترکیه را در این مطلب به شما عزیزان آموزش داده‌ایم. کیک 3 شیر که یکی از کیک‌های بسیار خوشمزه می‌باشد برای عصرانه انتخاب ایده‌آلی است. دستور کیک سه شیر وانیلی با بافت نرم و تمام فوت و فن‌های آن را در این مطلب به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.در طرز تهیه این کیک خانگی خوشمزه فرم دهی خامه به شدت اهمیت بالایی دارد.

با ما همراه باشید تا دستور پخت کیک سه شیر با بافت نرم و بی‌نظیر را به شما عزیزان آموزش دهیم.  کیک سه شیر به عنوان کیک اسفنجی بسیار خوشمزه شناخته می‌شود که به عنوان پایه کیک تولد و کیک عروسی از آن استفاده می‌گردد. طرز تهیه کیک سه شیر یا Tres Laches با سه شیر (شیر عسلی و شیر تبخیر شده و شیر ساده) می‌باشد.

اما به دلیل اینکه برای طرز تهیه و دستور پخت کیک سه شیر در ایران، شیر تبخیر شده نداریم در این دستور به جای شیر تبخیر شده از شیر نارگیل استفاده کرده‌ایم. کیک سه شیر از نظر بافت و طعم جزو کم‌نظیرترین کیک‌های قنادی می‌باشد.

مواد لازم جهت تهیه کیک سه شیر خوشمزه برای عصرانه با بافت اسفنجی عالی

در ابتدای طرز تهیه طرزتهیه کیک سه شیر باید مواد کیک سه شیر ترکیه را آماده کنید. این مواد عبارتند از:

  • آرد: 1.5 پیمانه
  • تخم مرغ: 5 عدد
  • شکر: 1 پیمانه
  • شیر: 250 میلی لیتر
  • شیر عسلی : 200 میلی لیتر
  • شیر نارگیل : 250 میلی لیتر
  • کره آب شده یا روغن مایع: نصف پیمانه
  • خامه قنادی: 250 گرم
  • بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری سرخالی
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری

در صورتی که کیک خامه‌ای دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید و به جای آن، کیک را با میوه‌ای دلخواه تزیین کنید.

آموزش مرحله به مرحله کیک سه شیر خوشمزه به روش قنادی ها

در ابتدا برای اینکه این کیک را تهیه کنید باید فر پخت کیک و کلوچه را با حرارت 180 درجه روشن کنید و تخم مرغ‌ها را از پخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. در ادامه به مراحل پخت کیک سه شیر وانیلی اشاره کرده‌ایم:

مرحله اول طرز تهیه کیک سه شیر وانیلی خوشمزه و مجلسی به روش خانگی

در ابتدا بعد از اینکه تخم مرغ‌ها به دمای محیط رسیدند باید با شکر و وانیل درون ظرفی بریزید و با همزن بزنید. در طرز تهیه کیک سه شیر لازم است تا آنقدر این مواد را هم بزنید تا کشدار، پفی و کرمی رنگ شود.

مرحله دوم طرز تهیه کیک سه شیر با طعمی خوشمزه و دلپذیر

بعد از اینکه مواد قبلی کشدار و پفی و کرمی رنگ شدند باید کره آب شده یا روغن مایع را در حد مخلوط شدن با همزن بزنید.

مرحله سوم کیک سه شیر ترکیه

آرد و بکینگ پودر را باهم مخلوط کرده و سه بار الک کنید. سپس کم کم مخلوط آرد و بکینگ پودر را به مایه قبلی اضافه کرده و به صورت دورانی و آرام مخلوط کنید.

مرحله چهارم طرز تهیه و دستور پخت کیک سه شیر خانگی

بهترین قالب برای طرز تهیه کیک سه شیر، قالب گرد با قطر 24 سانت یا مستطیل 20 در 25 سانت است. چراکه این کیک نباید ضخیم باشد. بعد از انتخاب قالب، قالب را چرب کرده و آرد پاشی کنید. سپس مایه کیک را به آرامی درون قالب بریزید. قالب را در فر قنادی بگذارید تا با حرارت 180 درجه حدود 40 دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

در زمانی که کیک سه شیر می‌پزد، 3 شیر را باهم مخلوط کنید. زمانی که کیک را از فر خارج کردید با خلال دندان تست کنید. سپس اجازه دهید 2 تا 3 ساعت کاملا خنک شود.

مرحله ششم  Tres Laches cake

با یک سیخ سوراخ‌هایی روی کیک ایجاد کنید و با کارد، کیک را برش دهید. مخلوط شیرها را روی کیک خنک بریزید و دو ساعت درون یخچال بگذارید تا شیرها به خورد کیک بروند.

مرحله آخر کیک سه شیز وانیلی

در این مرحله از طرز تهیه کیک سه شیر بعد از استراحت کیک باید خامه قنادی را فرم دهید. برای این کار خامه را درون ظرفی فلزی یا شیشه‌ای ریخته و در ابتدا با دور کند همزن و سپس با دور تند همزن آنقدر بزنید تا خامه سفت شود. خامه فرم گرفته به هیچ عنوان نمی‌ریزد. سپس خامه را روی کیک بکشید و سرو کنید.