مقالات

طرز تهیه کلوچه شکری دزفولی (شوشتری)

طرز تهیه کلوچه شکری دزفولی (شوشتری)

طرز تهیه کلوچه شکری دزفولی (شوشتری) یک میان وعده به شدت محبوب و جذاب را در این مطلب به شما عزیزان آموزش داده ایم. همان‌طور که از نام شیرینی دزفولی (شوشتری) برمی‌آید این شیرینی برای شهر دزفول است. در طرز تهیه کلوچه شکری دزفولی (شوشتری) می‌توان آرد، شکر، خمیر مایه و شیر ولرک را از مواد اولیه لازم دانست.

برای تزئین روی طرز تهیه کلوچه شکری دزفولی (شوشتری) نیز می توانید از کنجد، سیاه دانه و یا پودر شکر استفاده نمایید. از این شیرینی خوشمزه می‌توانید در میهمانی‌ها و یا به عنوان یک عصرانه بسیار خوشمزه استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این کلوچه شکری با چای هم می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای صبحانه باشد.

از مزایای این کلوچه صنتی خوشمزه می‌توان به مواد اولیه طبخ آن اشاره کرد که به شدت مقوی هستند.

مواد لازم برای طرز تهیه کلوچه دزفولی شکری

در طرز تهیه کلوچه شکری دزفولی داشتن یک فر مناسب بسیار مهم است. لازم به ذکر است اگر قصد دارید تا از پخت این شیرینی کسب درآمد نمایید، می‌توانید یک دستگاه فر صنعتی خرید کنید. کا در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه سازنده انواع دستگاه‌های فر قنادی و شیرینی پزی با عالی‌ترین کیفیت ممکن می‌‌باشیم.

مواد لازم در تهیه کلوچه شکری دزفولی(شوشتری)

  • آرد سفید : 3.5 پیمانه
  • شکر : 1 پیمانه
  • شیر ولرم : 1 پیمانه
  • زرده تخم مرغ : 1 عدد
  • روغن : نصف پیمانه
  • خمیر مایه : 1 قاشق غذاخوری
  • زیره : 1 قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر : 1 قاشق چایخوری
  • زعفران : به میزان لازم
  • نمک : 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه کلوچه شکری دزفول

در ابتدا قبل از اینکه به طرز تهیه کلوچه شکری دزفولی بپردازیم، باید برای تهیه این کلوچه، فر پخت کیک و کلوچه را روشن کنید تا گرم شود. برای تهیه کلوچه شکری طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول

در ابتدا نصف شیر ولرم، یک قاشق چایخوری شکر و خمیر مایه را در یک ظرف بریزید و مخلوط کنید. 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه به عمل بیاید و مواد حباب دار شوند.

مرحله دوم دستور پخت کلوچه شکری

مواد آرد، باقی مانده شکر و زیره خرد شده و نمک را درون یک ظرف ریخته و مخلوط کنید. سپس خمیر مایه را به مخلوط آرد اضافه و هم بزنید.

مرحله سوم تهیه کلوچه شکری خانگی

در این مرحله روغن، باقی مانده شیر و بکینگ پودر را نیز اضافه و مخلوط را خوب ورز دهید تا حالت چسبندگی نداشته باشد.

مرحله چهارم طرز تهیه کلوچه شکری دزفولی (شوشتری)

در این مرحله روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت 2 ساعت صبر کنید تا خمیر استراحت کند.

مرحله پنجم طرز تهیه کلوچه شکری خوش طعم با دستور پخت ساده

بعد از گذشت 2 ساعت، خمیر را در این مرحله بر روی یک سطح صاف که آردپاشی شده است با یک وردنه باز کنید.

مرحله ششم طرز تهیه کلوچه شکری اهواز

سپس خمیر را در قالب‌های مورد نظر برش دهید. برای آماده کردن رومال کلوچه، زرده تخم مرغ را در یک کاسه ریخته و با چنگال هم بزنید. سپس زعفران را نیز اضافه و مخلوط کنید. با استفاده از قلمو، کمی از رومال را بر روی خمیر کلوچه‌ها بمالید. در آخر نیز کمی پودر شکر بر روی کلوچه‌ها بزنید.

مرحله آخر

فر قنادی را با دمای 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در کف سینی فر یک کاغذ روغنی بگذارید و کلوچه‌ها را بچینید. سینی را به مدت 10 دقیقه در فر بگذارید تا کلوچه‌ها آماده شوند.