مقالات

طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای ساده و خوشمزه

طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای

در این مطلب از وب‌سایت گروه تولیدی و صنعتی کهن فر کاوه به طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای یا شیرینی رسپیری می‌پردازیم. شیرینی خامه ای نسکافه ای یا شیرینی رزت نسکافه ای از انواع شیرینی‌های خوشمزه است که برای مهمانی‎‌ها گزینه مناسبی است. طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای خوشمزه با روکش شکلاتی همانند طرز تهیه شیرینی بادامی، طرز تهیه شیرینی نارگیلی یا طرز تهیه شیرینی کشمشی و .. ساده است. در ادامه به مراحل و طرز تهیه شیرینی نسکافه ای به روش خانگی می‌پردازیم:

مواد لازم برای تهیه شیرینی رسپیری

در طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای یا شیرینی رزت نسکافه ای باید در ابتدا مواد زیر را تهیه نماییم:

  • آرد به مقدار 220 گرم
  • پودر قند به مقدار 170 گرم
  • روغن جامد 140 گرم
  • پودر نسکافه یک قاشق چایخوری
  • گردو نصف لیوان
  • شکلات شیری و شکلات سفید به مفدار لازم
  • پودر کاکائو 1 و نیم قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی ونیزی نسکافه ای

در ادامه مراحل طرز تهیه شیرینی نسکافه ای تلخ (رسپیری) را برای شما شرح داده‌ایم:

مرحله اول شیرینی نسکافه ای با روغن جامد

در طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای ابتدا روغن و پودر قند الک شده را درون ظرفی ترکیب کنید با همزن به مدت 10 دقیقه بهم بزنید. همزدن را تا روشن، سبک و پوک شدن مواد ادامه دهید. رعایت مدت همزدن موجب پوکی و بافت خوب شیرینی می‌شود.

مرحله دوم شیرینی نسکافه ای

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی ونیزی نسکافه ای پس از همزدن، نسکافه و پودر کاکائو الک شده را با نصف آرد الک شده به مواد اضافه کنید. با لیسک تا یکدست شدن مواد مخلوط کنید.

مرحله سوم ‫شیرینی خامه ای نسکافه ای‬‎

سپس کم کم آرد را اضافه کنید تا خمیری منسجم حاصل شود و بتوان با دست آن را شکل داد. بدلیل کیفیت متفاوت آرد ممکن است کل آرد مصرف شود و یا مقداری اضافه بماند.

مرحله چهارم طرز تهیه شیرینی ونیزی نسکافه ای

بعد از شکل گرفتن خمیر، گلوله‌های کوچکی از خمیر را بردارید و با دست گرد کنید. شیرینی‌های گرد شده را داخل سینی فر قنادی و شیرینی پزی روی کاغذ روغنی بچینید.

مرحله پنجم طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای

سینی را داخل فر با دمای 170 درجه به مدت 5 دقیقه بگذارید. در این مرحله نیازی به تیره شدن زیر شیرینی نیست و تنها کافیست که شیرینی‌ها کمی تغییر رنگ و حجم بدهند. درصورت استفاده از فر برقی، دمای فر را 20 درجه پایین‌تر از دمای گفته شده قرار دهید.

مرحله ششم تهیه شیرینی نسکافه ای

در طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای بدلیل وجود کاکائو درصورتی که مدت زمان زیادی داخل فر بماند امکان تلخ شدن آن وجود دارد. همچنین ممکن اسن شیرینی خشک شود و پوکی خود را از دست بدهد. پس از خارج کردن سینی از فر اجازه دهید شیرینی خنک شود و سپس آن را جابجا نمایید.

مرحله هفتم شکلات نسکافه ای

در این مرحله شکلات شیری و شکلات سفید را داخل ظرفی خرد کرده و شکلات سفید را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. پس از استفاده از روش بن ماری برای شکلات سفید اجاره دهید تا کاملا ذوب شود.

مرحله هشتم طرز تهیه شیرینی نسکافه ای

سپس شیرینی‌ها را یکی یکی برداشته و تا نصفه درون شکلات ذوب شده فرو ببرید. اجازه دهید اضافه شکلات درون ظرف بریزد و سپس برگردانید و درون ظرف بگذارید تا شکلات خود را بگیرد. بدین ترتیب تمام شیرینی‌ها را به شکلات آغشته نمایید.

مرحله نهم تهیه شیرینی نسکافه‌ ای

بعد از اینکه شکلات خودش را گرفت، شکلات شیری را با روش بن ماری ذوب کرده و داخل قیف بریزید. سپس با قیچی سر قیف را سوراخ کنید. به صورت خطی و رفت و برگشتی روی شیرینی شکلات بریزید. سپس اجازه دهید شکلات خشک شود و سپس شیرینی‌ها را داخل ظرف سرو نمایید.

مرحله دهم طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای

این روند را برعکس نیز می‌توانید انجام دهید. بدین صورت که شیرینی‌ها را تا نصفه درون شکلات قهوه‌ای فرو ببرید و سپس با شکلات سفید خط روی آن بندازید. درصورتی که تنها یک نوع شکلات در منزل دارید، شیرینی‌ها را داخل شکلات فرو برده و سپس با پودر پسته یا گردو خرد شده روی آن را تزیین کنید.

مرحله یازدهم طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای

در مرحله آخر از طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای می‌توان به جای تزیین با شکلات قبل از پخت شیرینی، روی آن را شکلات چیپسی دو رنگ نسوز ریخت و با کمی فشار آن را به شیرینی چسباند. باید توجه کنید که از شکلات ضد حرارت و نسوز استفاده کنید. همچنین می‌توانید پس از آماده کرده خمیر، آن را با قالب دلخواه قالب بزنید.

نکات مهم در شیرینی نسکافه ای با روغن جامد:

  • در طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای درصورتی که آرد زیادی بزنید، شیرینی خیلی پوک نمی‌شود. همچنین اگر آرد کم بزنید، شیرینی داخل فر شکل خود را از دست می‎‌دهد و پهن می‌شود.
  • توجه داشته باشید در طرز تهیه شیرینی نسکافه‌ ای، هرچه اندازه شیرینی شما بزرگتر باشد، زمان پخت آن نیز بشتر خواهد شد.
  • تاجای ممکن از سینی مخصوص فر برای پخت شیرینی استفاده نکنید. زیرا جنس و رنگ تیره آن، موجب انتقال بیشتر گرما به شیرینی می‌شود و احتمال دارد زیر شیرینی بسوزد. بدلیل حساسیت این شیرینی به زمان پخت، سعی کنید از سینی رنگ روشن استفاده نمایید.
  • پس از تزیین شیرینی را داخل ظرف دردار نگه دارید تا بتوانید تا چند هفته نوش جان نمایید.