مقالات

طرز تهیه شیرینی بادامی پفکی قزوین

طرز تهیه شیرینی بادامی قزوین

طرز تهیه شیرینی بادامی پفکی قزوین را در این مطلب از وب سایت گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه به شما آموزش داده‌ایم. شیرینی بادومی را می‌توان یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌های قزوین معرفی کرد. شیرینی بادامی با پودر قند و پودر بادام از انواع مختلف این شیرینی است. طرز تهیه شیرینی بادامی پفکی قزوین به شدت آسان می‌باشد. و به دلیل خوشمزگی آن پیشنهاد می‌شود تا برای پذیرایی از مهمانان خود این شیرینی را بپزید.

عطر بی نظیر این شیرینی به دلیل استفاده از پودر هل و بادام در طرز تهیه شیرینی بادامی است. لازم به ذکر است که شیرینی بادومی را می‌توانید تا دو ماه در یخچال نگه دارید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز پخت نمونه بازاری آن را به شما عزیزان آموزش دهیم.

لازم به ذکر است که قنادی‌های زیادی این شیرینی را در شهر‌های مختلف ارائه می‌نمایند. پیشنهاد ما به قنادی‌ها استفاده از فر قنادی و شیرینی پزی ماست که دارای کیفیتی عالی است. لازم به ذکر است که ما در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه سازنده انواع دستگاه فر صنعتی باکیفیت عالی می‌باشیم.

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی بادامی خوشمزه و ساده مناسب برای پذیرایی

برای تهیه شیرینی بادامی باید در ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

  • روغن جامد : 130 گرم
  • پودر قند : 110 گرم
  • پودر هل : نصف قاشق چایخوری
  • پودر بادام : 60 گرم
  • آرد : 330 گرم
  • خلال پسته : به میزان لازم برای تزیین شیرینی

بعد از اینکه مواد شیرینی بادامی را تهیه کردید سپس فر صنعتی را روشن کرده تا گرم شود.

طرز تهیه شیرینی بادامی خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

برای طرز تهیه شیرینی بادامی بسیار ترد و خوشمزه مناسب عید نوروز طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول طرز تهیه شیرینی بادامی بسیار ترد و خوشمزه مناسب عید نوروز

برای تهیه این شیرینی خوشمزه با طعم بادام در ابتدای کار یک کاسه بردارید و روغن و پودر قند و پودر هل را الک کنید.سپس با همزن برقی هم بزنید تا مواد سبک و سفید شوند. پودر بادام را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله دوم طرز تهیه شیرینی بادامی با پودر بادام

در این مرحله آرد را دو بار الک کرده و به مواد اضافه کنید. سپس با نوک انگشتان، خمیر را جمع کنید. این خمیر را نباید زیاد ورز دهید. چراکه به روغن می‌افتد و سفت می‌شود. خمیر را بین دو کیسه فریزر باز کرده و به ضخامت نیم سانت در بیاورید.

مرحله سوم طرز تهیه شیرینی بادامی با پودر قند

سپس خمیر را با کاتر دلخواه قالب بزنید. قالب مرسوم این شیرینی به شکل اشک است. اگر در زمان باز کردن روی خمیر ترک مشاهده کردید، می‌توانید با دست روی خمیر بکوبید و سطح آن را صاف و یکدست کنید و با وردنه باز نمایید.

مرحله چهارم تهیه شیرینی بادامی خانگی ساده و خوشمزه و مجلسی قزوین

در این مرحله فر را از 10 تا 15 دقیقه قبل با دمای 160 درجه سانتی گراد و با دمای 75 درجه سانتی گراد در فر گازی روشن کنید تا به خوبی گرم شود. سینی فر را در این مرحله بردارید و با کاغذ روغنی کف آن را بپوشانید.

مرحله پنجم تهیه شیرینی بادامی قزوین ساده و خوشمزه با فر

در این مرحله شیرینی‌هایی که قالب زده‌اید را با فاصله در کنار هم بر روی کاغذ روغنی قرار دهید. سپس به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر قرار دهید تا شیرینی‌ها بپزند. توجه داشته باشید که این شیرینی نباید در فر تغییر رنگ پیدا کنند. اگر برای تعداد نفرات بالایی قصد دارید شیرینی بادامی را درست کنید باید از فر قنادی استفاده نمایید. گروه تولیدی و صنعتی کهن فر کاوه با بهترین قیمت موجود در بازار، فر قنادی را به شما عزیزان ارائه می‌نمایند.

مرحله آخر

بعد از پخت، سینی فر را از فر خارج کرده و بگذارید تا به طور کامل خنک شود. تقریبا بین 3 تا 4 ساعت زمان می‌برد تا شیرینی‌ها خنک شوند. بعد از آن، شیرینی‌ها را جدا کرده و در ظرف بسته به مدت 2 ماه می‌توانید نگهداری کنید.

مدت زمان ماندگاری شیرینی بادامی چقدر است؟

شما می‌توانید شیرینی بادامی را به مدت 2 ماه در یخچال نگه دارید. لازم به ذکر است که نگه داشتن این شیرینی در فریزر سبب افزایش ماندگاری و تازگی آن خواهد شد.