مقالات

طرز تهیه رولت خامه‌ ای برای عصرانه به سبک قنادی و بازاری

طرز تهیه رولت خامه‌ ای

طرز تهیه رولت خامه‌ ای برای عصرانه به سبک قنادی و بازاری را در این مطلب از گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه آموزش داده‌ایم. با دانستن طرز تهیه رولت خامه‌ ای به روش ساده می‌توانید یک شیرینی پرطرفدار برای عصرانه خود و خانواده‌تان آماده کنید. رولت خامه ای از نمونه شیرینی‌های تر می‌باشد.

باتوجه به اینکه این شیرینی محبوبیت زیادی بین ایرانیان دارد، روش‌های متنوعی نیز برای طرز تهیه و پخت آن وجود دارد. این شیرینی نه تنها در بین ایرانیان محبوب است، بلکه به صورت بین‌المللی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

به همین منظور طرز تهیه رولت خامه‌ ای مرحله به مرحله را در این مطلب برای شما عزیزان قرار داده‌ایم. لازم به ذکر است که ما در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه سازنده انواع دستگاه فر صنعتی با بالاترین کیفیت می‌باشیم.

سالیان سال است که دستگاه‌های فر شیرینی پزی و قنادی را با کیفیت بالا تولید می‌نماییم و افتخار همکاری با مجموعه‌های بسیار زیادی را به دست آورده‌ایم.

رولت خامه ای شکلاتی، توت فرنگی و نسکافه ای از انواع رولت های خامه ای پر طرفدار می‌باشد. دستور پخت این شیرینی‌ها با یکدیگر متفاوت نمی‌باشد بلکه تفاوت تنها در مواد طعم دهنده مورد استفاده در آنها می‌باشد. این مواد طعم دهنده را می‌توان هم به خامه و هم به نان رولت افزود. با ما در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه در مطلب طرز تهیه رولت خامه‌ ای مرحله به مرحله همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده

مواد لازم برای طرز تهیه این نوع شیرینی عبارت است از:

  1. آرد سفید : 100 گرم
  2. شکر : 100 گرم
  3. تخم مرغ : 4 عدد
  4. بکینگ پودر : 1/3 قاشق چای‌خوری
  5. وانیل : 1/3 قاشق چای‌خوری
  6. خامه قنادی : 250 گرم
  7. آب داغ : 6 قاشق غذاخوری
  8. شیر : 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت خامه‌ ای مرحله به مرحله

برای اینکه بتوانید این نوع شیرینی را در منزل درست کنید باید مرحله به مرحله زیر را انجام دهید:

مرحله 1 طرز تهیه رولت خامه‌ ای به سبک قنادی

ابتدا زرده و سفید تخم مرغ را جدا کنید. سپس سفیده‌ها را داخل یک کاسه با دور تند همزن بزنید. بعد از 1 دقیقه هم زدن، نصف شکر را کم کم به سفیده اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر با دور تند همزن بزنید.

مرحله 2 طرز تهیه رولت ساده برای عصرانه

سپس وقتی که سفیده به طور کامل کف کرد آن را درون یخچال قرار دهید. این کف کردن باید به گونه‌ای باشد که وقتی کاسه را برمیگردانید، سفیده نریزد. سپس زرده تخم مرغ را با وانیل و مابقی شکر در ظرفی دیگر بریزید و با دور تند همزن بزنید تا فرم بگیرد. رنگ زرده باید کرمی رنگ شود.

مرحله سوم طرز تهیه رولت خامه ای خوشمزه و طرح دار در منزل

بعد از اینکه زرده‌ها به خوبی فرم گرفت، آب داغ را به این مواد اضافه کنید. سپس 1 دقیقه دیگر مواد را با همزن بزنید. بعد از آن آرد را با پکینگ پودر درون ظرفی دیگر مخلوط کنید و 2 یا 3 بار الک کنید. این کار باعث می‌شود تا آرد کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله چهارم

آرد را در طرز تهیه رولت خامه‌ ای کم کم و در چند مرحله به زرده‌ها اضافه کنید و با لیسک به طور آرام هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود. بعد از اینکه آرد تمام شد و با زرده‌ها مخلوط شد، سفیده‌ها را از درون یخچال در بیاورید. سفیده‌ها را در 3 مرحله به این مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله پنجم از طرز تهیه رولت بازاری

بعد از اینکه تمامی مواد را مخلوط کردید نباید هیچ گلوله سفیدی داخل مواد باشد. مواد باید کاملا صاف و یکدست باشند. این نکته بسیار مهم و ضروری است و باید به آن توجه زیادی داشته باشید. درون قالب کیکی که 30 در 40 باشد یک کاغذ روغنی بزرگ قرار دهید. این کاغذ باید به گونه‌ای باشد که از اطراف قالب کیک بیرون بزند.

توجه داشته باشید که اگر برای تعداد بالایی می‌خواهید شیرینی رولت خامه‌ ای را درست کنید نیاز به دستگاه فر صنعتی دارید و فرهای خانگی پاسخگوی این تعداد از شیرینی نیستند. فر را از 20 دقیقه قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا گرم شود.

مرحله ششم طرز تهیه رولت خامه ای به روش قنادی و با طعمی بی نظیر

با کمی روغن سطح کاغذ روغنی را چرب کنید و مایع شیرینی را درون قالب بریزید. روی مواد را با لیسک کاملا صاف و یکدست کنید. این کار در طرز تهیه رولت خامه‌ ای کمک می‌کند تا قطر تمام نقاط نان رولت خامه‌ ای یکدست شود. همچنین در پایان کار شیرینی تمیزی خواهید داشت.

مرحله هفتم طرز تهیه رولت خامه ای بازاری

فر را که از قبل روشن کرده‌اید اکنون باید قالب را درون فر بگذارید تا نان رولت خامه‌ ای بپزد. زمان پخت این نوع شیرینی بین 15 تا 20 دقیقه است. بعد از اینکه نان رولت پخت، روی نان را روشن کنید تا روی نان رولت طلایی شود.

مرحله هشتم طرز تهیه رولت خامه ای ساده و سریع

مهم‌ترین نکته در زمان پخت شیرینی رولت خامه‌ ای این است که روی نان نباید خمیر بماند یا اینکه بیش از حد خشک شود. اگر روی نان رولت خشک شد روی آن را با نایلونی بپوشانید تا با گرمای خودش کمی نرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله از طرز تهیه رولت خامه‌ ای، نان رولت خامه‌ ای را برمیگردانیم و کاغذ روغنی را از پشت آن جدا می‌کنیم. سپس نان رولت را به طور محکم رول می‌کنیم. اجازه دهید با همین حالت رول کاملا خنک شود. بعد از اینکه خنک شد رول را باز کنید.

مرحله دهم آموزش طرز تهیه رولت خامه ای با تمام نکات

اکنون باید خامه قنادی را چند دقیقه با همزن بزنید تا حجیم‌تر شود و فرم بگیرد. سپس روی نان رولت خامه‌ ای را با یک قاشق غذاخوری شیر مرطوب کنید و نان رولت را به طور یکدست با خامه فرم گرفته بپوشانید. حتما خامه را به طور یکدست پخش کنید.

مرحله یازدهم طرز تهیه رولت خامه ای

بعد از پوشش دهی عالی خامه، نان رولت را محکم رول کنید و به مدت 2 ساعت درون پخچال بگذارید. این کار باعث می‌شود تا شکل رولت ثابت بماند. بعد از 2 ساعت رولت را از یخچال خارج کنید و آن را با پودر نارگیل یا پسته تزیین کنید. سپس به اندازه 2 سانتی متر رولت را برش دهید و آن را سرو کنید.

طرز تهیه رولت خامه‌ ای شکلاتی

اگر می‌خواهید رولت شکلاتی درست کنید تنها کافیست 1 یا 2 قاشق غذاخوری از آرد سفید را کم کنید و به جای آن در طرز تهیه رولت خامه‌ ای از پودر کاکائو استفاده کنید. نکته مهم دیگری که باید در طرز تهیه رولت خامه‌ ای نوع شکلاتی رعایت کنید این است که باید مدت زمان کمتری آن را در فر بگذارید. زیرا پودر کاکائو سبب می‌شود تا روی رولت بسیار سریع خشک شود.

اگر برای تعداد زیادی می‌خواهید رولت شکلاتی را درست کنید باید در طرز تهیه رولت خامه‌ ای فر قنادی داشته باشید.  سپس برای اینکه روکش شکلاتی داشته باشید باید 200 گرم شکلات تخته‌ای را به همراه 1 قاشق غذاخوری روغن به روش بن ماری روی حرارت بخار آب قرار دهید. بعد از چند دقیقه شکلات‌ها کاملا ذوب می‌شوند. هر چقدر شکلات رقیق‌تر باشد لایه شکلات بر روی رولت نازک می‌شود.

رولت‌ها را تا 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا به طور کامل خنک شوند. سپس بر روی پایه‌ای فلزی قرار دهید و با قاشق از شکلات ذوب شده روی رولت‌ها بریزید. به گونه‌ای باید شکلات‌ها را بریزید تا کاملا سطح رولت‌ها کاور شود. به دلیل اینکه رولت خامه‌ ای‌ ها خنک هستند شکلات خیلی سریع سفت می‌شود و می‌توانید نوش جان کنید.

دلیل ترک خوردن رولت خامه ای چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل برای ترک خوردن روی شیرینی هم زدن بیش از اندازه سفیده تخم مرغ در طرز تهیه رولت خامه‌ ای می‌باشد. از دیگر دلایل می‌توان به زیاد پختن شیرینی اشاره نمود. در نتیجه برای جلوگیری از ترک خوردن رولت خامه ای باید توجه بسیار ویژه‌ای به زمان پخت و هم زدن تخم مرغ‌ها داشته باشید.

آیا رولت خامه ای می‌توان در یخچال نگهداری کرد؟

پیشنهاد می‌شود برای حفظ کیفیت رولت خامه ای، آن را درون یک ظرف درب دار قرار دهید. در این صورت می‌توانید تا 4 روز این شیرینی را در یخچال نگهداری کنید.همچنین می‌توانید برای افزایش زمان ماندگاری، این شیرینی را داخل فریزر قرار دهید. در این صورت تا 3 ماه می‌توانید آن را نگهداری کنید.