مقالات

طرز تهیه کیک یزدی با پف عالی به سبک قنادی ها

طرز تهیه کیک یزدی با پف عالی

طرز تهیه کیک یزدی با پف عالیبا ماست و جوش شیرین را در این مطلب از وب سایت گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه به شما آموزش داده‌ایم. طرز تهیه کیک یزدی با ماست و جوش شیرین یکی از روش‌های پرطرفدار پخت این کیک می‌باشد. در اکثر قنادی‌ها هم شاهد استفاده از همین روش هستیم. طرز تهیه کیک یزدی با شیر نیز از دیگر روش‌های پخت این کیک می‌باشد.

کیک یزدی از انواع کیک‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مناسبت‌های مذهبی استفاده می‌شود. برای طرز تیهه کیک یزدی ساده به روش قنادی با طعمی بی‌نظیر روش‌های متفاوتی مثل فر، بدون فر، طرز تهیه کیک یزدی با توستر و… وجود دارد. اما بهترین روش برای طرز تهیه کیک یزدی زعفرانی خانگی خوشمزه اصل یزد با ماست و جوش شیرین است.

در ادامه این مطلب از گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه به شما عزیزان طرز تهیه کیک یزدی با پف عالی را آموزش داده‌ایم. ما در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه متخصص در تولید انواع فر صنعتی هستیم. انواع فر صنعتی تولیدی ما مورد کاربرد برای فر قنادی و شیرینی پزی، فر پخت نان و فر پخت کیک و کلوچه می‌باشند.

خرسندیم که با کیفیت بالای محصولات‌مان تا به امروز توانسته‌ایم رضایت تمامی مشتریان خود را به دست آورده و در خدمت این عزیزان باشیم.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک یزدی با پف عالی

در طری تهیه کیک یزدی ساده لازم است تا مواد زیر را آماده نمایید:

  • آرد : 2.5 لیوان
  • شکر : 1 لیوان
  • تخم مرغ : 3 عدد
  • ماست : 1 لیوان سرخالی
  • روغن مایع : 1 لیوان سر خالی
  • پودر هل : 1 قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر : 1 قاشق غذاخوری
  • گلاب : 3 قاشق غذاخوری
  • عسل : 1 قاشق غذاخوری
  • جوش شیرین : 1/2 قاشق چایخوری
  • کنجد : به اندازه دلخواه

طرز تهیه کیک یزدی ساده در خانه سبک قنادی های حرفه ای

در ابتدا برای اینکه این کیک خوشمزه و معروف را درست کنید باید فر پخت کیک و کلوچه را روشن کنید تا گرم شود. سپس طبق مراحل زیر کیک یزدی ساده را تهیه نمایید:

مرحله اول طرز تهیه کیک یزدی با ماست و جوش شیرین

در ابتدا تخم مرغ‌ها را با شکر درون یک کاسه بریزید و سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه مواد را مخلوط کنید تا بافت کشدار و رنگ تقریبا کرمی پیدا کند.

مرحله دوم طرز تهیه کیک یزدی ساده

بعد از اینکه شکر و تخم مرغ را مخلوط کردید، روغن مایع را به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا روغن با مواد دیگر یکدست شود. در ادامه جوش شیرین را به صورت جداگانه با ماست مخلوط کنید.

مرحله سوم

در این مرحله ترکیب ماست و جوش شیرین را به درون کاسه اضافه کرده و با همزن به مدت 1 دقیقه مخلوط کنید تا با سایر مواد یکدست شود. سپس پودر هل و گلاب و عسل را اضافه کرده و آنها را نیز به مدت 1 دقیقه مخلوط نمایید.

مرحله چهارم آموزش کیک یزدی

بعد از اینکه مواد آماده شد، آرد را با بکینگ پودر ترکیب کرده و یک بار الک کنید. سپس آرد و بکینگ پودر را درون کاسه به صورت کم کم بر روی مواد الک کنید. سپس با لیسک مواد را از یک سمت یه آرامی مخلوط کنید تا مایه کیک کاملا یکدست شود. برای راحتی بیشتر می‌توانید مایه کیک را درون قیف یکبار مصرف بریزید.

مرحله پنجم طرز تهیه کیک یزدی خانگی ساده با پف زیاد به روش بازاری

در این مرحله کپسول‌های مخصوص کیک یزدی را درون قالب مافین قرار داده و مایه کیک را درون کپسول‌ها بریزید. توجه کنید به علت اینکه پف کیک یزدی خیلی زیاد است باید قالب‌ها را تا نیمه پر کنید.

مرحله آخر طرز تهیه کیک پزدی با پف عالی

در این مرحله قالب‌ها را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه دهید تا به مدت 20 تا 30 دقیقه بپزند. در پایان قالب‌ها را از فر قنادی خارج کرده و اجازه دهید کیک‌ها خنک شوند. سپس آنها را درون ظرف مورد نظر بچینید.

چه مواردی سبب پف نکردن کیکی یزدی می‌شود؟

توجه نمایید که با عدم رعایت برخی نکات که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم ممکن است کیک شما پف نکند. عدم توجه به اندازه مواد، طولانی شدن زمان مخلوط کردن مواد، عدم تناسب دمای فر، توجه نکردن به ترتیب مخلوط کردن مواد از این موارد می‌‎باشند. حتما باید کره و روغن هم‌دما محیط شده باشند. قالب کیک نباید از میزان مواد بزرگتر باشد. باز و بسته کردن درب فر در حین پخت کیک نیز سبب می‌شود تا کیک شما پف دار نشود.

طرز تهیه کیک یزدی با شیر چگونه است؟

در طرز تهیه کیک یزدی با شیر لازم است تا ماست و جوش شیرین را حذف نمایید. توجه نمایید که در این مطلب ما به آموزش تهیه این کیک با ماست و جوش شیرین پرداخته‌ایم. برای استفاده از شیر مراحل کمی متفاوت‌تر خواهد بود.

در پخت کیک یزدی بهتر از ماست استفاده کنیم یا شیر؟

پیشنهاد ما در پخت کیکی یزدی استفاده از ماست است. چراکه ماست سبب می‌شود تا بافت کیک شما بسیار لطیف‌تر شود.