مقالات

طرز تهیه کیک پرتقالی فرانسوی و مجلسی با بافت عالی

طرز تهیه کیک پرتقالی فرانسوی و مجلسی با بافت عالی

طرز تهیه کیک پرتقالی فرانسوی و مجلسی با بافت عالی را در این مطلب از گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه برای شما عزیزان قرار داده‌ایم. کیک پرتقالی یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین کیک‌ها در سراسر جهان می‌باشد. این محبوبیت قطعا به دلیل طعم بسیار خوش و دلچسب این کیک می‌باشد. برای تهیه کیک پرتقالی در اولین قدم نیاز به یک فر باکیفیت خواهید داشت. ما در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه سازنده انواع فر صنعتی، فر شیرینی پزی و قنادی و فر پخت نان هستیم.

در صورتی که به دنبال یک کسب و کار خانگی پر سود هستید می‌توانید با خرید این فرها کسب و کار خود را با سرمایه‌ای اندک راه‌اندازی نمایید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک پرتقالی فرانسوی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکته مهم در طرز تهیه کیک پرتقالی فرانسوی و مجلسی توجه به مواد مورد نیاز آن است. برای تهیه این کیک شما به مواد زیر نیاز خواهید داشت؛

  • آرد: 2 لیوان
  • شکر: 1 لیوان
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • آب پرتقال : 2/3 لیوان
  • روغن مایع: 1/2 لیوان
  • وانیل: نوک قاشق چایخوری
  • رست پرتقال (رنده پوست پرتقال): 1 قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

آموزش طرز تهیه کیک پرتقالی مجلسی با بافت عالی

بعد از اینکه مواد اولیه کیک پرتقالی را آماده کردید، می‌توانید طبق مراحل زیر کیک پرتقالی را تهیه کنید:

مرحله اول طرز تهیه کیک پرتقالی مجلسی

با تهیه کیک پرتقال مجلسی باید یک کاسه مناسب بردارید. سپس تخم مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه کنید. در ادامه با دور تند همزن برقی به مدت 7 دقیقه هم می‌زنیم تا مواد کرم رنگ و حجیم شوند.

مرحله دوم طرز تهیه کیک پرتقال مخصوص و پف دار با طعم بسیار عالی

در این مرحله باید پوست پرتقال را به خوبی بشویید و پوست آن را به صورت ریز رنده کنید. (دقت کنید که پوسته‌های سفید پرتقال را رنده نکنید. چراکه باعث تلخی کیک می‌شوند). سپس پوست پرتقال را با روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و کمی هم بزنید و سپس آب پرتقال را اضافه کنید.

مرحله سوم کیک پرتقالی فرانسوی

در این مرحله تخم مرغ را به مدت 1 دقیقه هم بزنید تا مواد باهم ترکیب و یکدست شوند. سپس آرد را 2 بار الک کنید و با بکینگ پودر باهم مخلوط کنید.

مرحله چهارم طرز تهیه کیک پرتقالی ساده خوشمزه

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی 3 مرحله به مایه کیک اضافه کنید. در ادامه با لیسک به صورت دورانی و چرخشی در حد ترکیب شدن، مواد را مخلوط کنید. سپس فر کیک و کلوچه را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه فر را روشن کردید، فر باید کاملا گرم شود. سپس یک قالب مناسب را انتخاب کنید و با کره سرد، کف قالب را چرب کنید. سپس کمی آرد کف قالب بپاشید. و مایه کیک را درون قالب بریزید.

مرحله ششم طرز تهیه کیک پرتقال خانگی فوق العاده خوشمزه

در این مرحله چندین بار به صورت محکم بر روی یک سطح بکوبید تا حباب‌های درون کیک از بین بروند. در ادامه قالب را در طبقه وسط فر قنادی قرار دهید و اجازه دهید به مدت 40 دقیقه درون فر بماند تا کیک به طور کامل بپزد.

مرحله هفتم

بعد از گذشت 40 دقیقه با یک خلال دندان کیک را تست کنید و اگر پخته بود آن را از فر خارج کنید. سپس اجازه دهید کیک به طور کامل خنک شود و در ادامه آن را درون ظرف مورد نظر قرار دهید.

مرحله آخر طرز تهیه کیک پرتقالی ساده خانگی خوشمزه

در آخر مقداری پودر قند را درون الک بریزید و روی کیک به عنوان تزیین الک کنید. سپس یک پرتقال را به صورت حلقه‌ای نازک برش دهید و روی کیک قرار دهید. در آخر کیک را به اندازه دلخواه برش بزنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک پرتقالی خیس

برای تهیه کیک پرتقالی خیس تمامی مراحل بالا را انجام دهید. فقط زمانی که کیک کاملا سرد است. شربت را درست کنید. برای شربت کیک پرتقالی خیس به 1 لیوان آب پرتقال و 1 تا 1/5 لیوان شکر نیاز دارید. سپس شکر و آب پرتقال را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا ذرات شکر درون آب پرتقال حل شوند. شربت نباید به جوش بیاید. بعد از اینکه ذرات شکر حل شد این محلول را از روی گاز بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. هم شربت و هم کیک باید خنک شوند.

سپس شربت را بر روی کیک بریزید. بعد از آن کیک را به مدت 1 تا 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند و شربت به خورد کیک برود.

طرز تهیه کیک پرتقالی با گردو چگونه است؟

دقیقا باید با همین دستور، پخت کیک را انجام دهید. با این تفاوت که در مواد آن باید به میزان دلخواه خود گردو اضافه نمایید. پیشنهاد می‌نمایید تا گردوها را در سایز مناسب خرد کنید.

طرز تهیه کیک پرتقالی با ماست به چه صورت می‌باشد؟

در تهیه این کیک لازم است تا به جای شیر از یک پیمانه ماست شیرین و مرغوب استفاده نمایید.