مقالات

طرز تهیه کیک زبرا مجلسی برای 6 نفر

طرز تهیه کیک زبرا مجلسی

در این مطلب برای شما عزیزان طرز تهیه کیک زبرا مجلسی با طعم بسیار عالی به روش قنادی‌ها را اموزش داده‌ایم. کیک زبرا از انواع کیک اسفنجی بین‌المللی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. دلیل نام‌گذاری این کیک، رنگ آن است که به صورت 2 رنگ پخته می‌شود. نام کیک زبرا از گورخر  در زبان انگلیسی گرفته شده است. برای پخت این کیک خوشمزه در قنادی‌ها نیاز به یک فر صنعتی حرفه‌ای و باکیفیت است. تا بتوان پخت آن را به صورت یکدست و با بالاترین کیفیت انجام داد.

ما در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه سازنده انواع فر قنادی و شیرینی پزی، فر پخت کیک و کلوچه و فر نان با عالی‌ترین کیفیت با نیم قرن تجربه درخشان هستیم. در ادامه این مطلب از گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه با طرز تهیه کیک زبرا مجلسی همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک زبرا دو رنگ برای 6 نفر

در طرز تهیه کیک زبرا تهیه مواد اولیه باکیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد. لازم به ذکر است که باید توجه ویژه‌ای به میزان این مواد داشته باشید. در ادامه میزان مواد مورد نیاز برای تهیه کیک زیرا برای 6 نفر را برای شما عزیزان قرار داده ایم؛

  • آرد سفید: 2/5 پیمانه
  • شیر: 1 پیمانه
  • شکر: 1 پیمانه
  • پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • روغن مایع: نصف پیمانه
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک زبرا خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

در ادامه این مطلب به آموزش کامل طرز تهیه کیک زبرا که یک کیک اسنفجی است، پرداخته‌ایم:

مرحله اول طرز تهیه کیک زبرا به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

برای تهیه این کیک ابتدا فر کیک و کلوچه را روشن کنید و دمای آن را بر روی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا به مرور، گرم شود. آرد را سه بار الک کنید و در کاسه‌ای بریزید و بکینک پودر را نیز الک کنید و به آرد اضافه کنید. سپس این مواد را کنار بگذارید.

مرحله دوم

ابتدا تخم مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و در صورت سالم بودن در کاسه‌ای بریزید. سپس وانیل و شکر را به آنها اضافه کنید و با دور تند همزن برقی مخلوط تخم مرغ را هم بزنید تا مایه کشداری به دست بیاید و به رنگ سفیدی تبدیل شود.

مرحله سوم

بعد از کشدار شدن مایه تخم مرغ، روغن مایع را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید و باهم مخلوط کنید. سپس شیر را به این مواد اضافه کنید و همه مواد را مجددا با همزن، خوب هم بزنید. در این مرحله 2 قاشق غذاخوری از آرد را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم طرز تهیه کیک زبرا برای 6 نفر

در این مرحله مابقی آرد را کم کم به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک به شکل دورانی مواد را باهم مخلوط کنید تا مایه یکدستی داشته باشید. خمیر را به قسمت مساوی تقسیم کنید و به نصف مایه خمیر، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید.

مرحله پنجم

در ادامه به نصف دیگر آن 2 قاشق غذاخوری آرد را که کنار گذاشته بودید، اضافه کنید. سپس قالب مورد نظر را انتخاب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی پوشش دهید یا آنرا با قلموی آغشته به کمی روغن، کاملا چرب کنید.

مرحله ششم

در این مرحله کمی آرد کف قالب کیک بپاشید و در ادامه برای طرح دادن به لایه‌های کیک، یک یا دو ملاقه از مایه سفید را داخل قالب بریزید و اجازه دهید تا کاملا در قالب پخش شود. سپس یک یا دو ملاقه از مایه کاکائو را روی آن بریزید.

مرحله هفتم طرز تهیه کیک زبرا ساده به روش قنادی و با طعمی بی نظیر

مجددا صبر کنید تا این مواد کاملا در قالب پخش شوند و به همین صورت، لایه لایه مواد را بریزید. برای شکل دادن لایه‌های کیک با یک خلال دندان می‌توانید روی مایه کیک طرح‌های مورد نظر خود را اجرا کنید. سپس فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

در پایان کیک را درون فر قنادی قرار دهید تا به مدت 45 دقیقه در فر بماند. برای اینکه از آماده شدن کیک مطمئن شوید می‌توانید بعد از گذشت زمان پخت، کیک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون آورید. اگر از مایه کیک به خلال نچسبیده بود، یعنی کیک کاملا پخته شده است و می‌توانید کیک را از فر بیرون بیاورید. پس از خارج کردن کیک از فر صبر کنید تا کاملا خنک شود و سپس آنرا به داخواه تزیین کنید و برش بزنید.

مهم ترین نکات در پخت کیک زبرا چیست؟

در انتخاب پودر کاکائو حساسیت بسیار بالایی بخرج دهید و مرغوب‌ترین نمونه ممکن را انتخاب نمایید. لازم است تا قبل از مخلوط کردن مواد، تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا هم دما محیط شود.

آیا در پخت کیک زبرا می‌توان از ماست به جای شیر استفاده کرد؟

بله شما می‌توانید از ماست به جای شیر استفاده نمایید. لازم است تا به همان اندازه شیر، از ماست شیرین استفاده نمایید.