مقالات

طرز تهیه کیک ایتالیایی با پف زیاد در 4 مرحله

طرز تهیه کیک ایتالیایی

طرز تهیه کیک ایتالیایی بسیار ساده است. کیک ایتالیایی یکی از انواع کیک‌ها است. برای پخت انواع کیک های ایتالیایی نیاز به فر پخت کیک و کلوچه دارید. کیک ایتالیایی با طعم کاکائویی و شکلاتی بسیار خوشمزه است و به راحتی می‌توانید آن را درست کنید. پایه و بیس کیک ایتالیایی در طرز تهیه کیک ایتالیایی با پف زیاد، قهوه و کره است. پس از آماده شدن کیک ایتالیایی ساده، می‌توانید آن را با یک شات اسپرسو داغ نوش جان کنید. برای قهوه این کیک می‌توانید قهوه دمی درست کنید یا از قهوه فوری استفاده کنید. در ادامه این مطلب از وب سایت کهن فر کاوه با طرز تهیه کیک ایتالیایی با پف زیاد آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک ایتالیایی کاکائویی خوشمزه با پف زیاد

ابتدا برای طرز تهیه کیک ایتالیایی باید مواد آن را تهیه کنید. مواد مورد نیاز برای دستور تهیه کیک ایتالیایی ساده به شرح زیر است:

  • شکر به اندازه 1 پیمانه
  • شکلات چیپسی به اندازه 120 گرم
  • آرد: 260 گرم
  • بیکینگ پودر: 1/5 قاشق چایخوری
  • 1 عدد تخم مرغ و 1 عدد زرده تخم مرغ
  • کره : 100 گرم
  • نمک به اندازه 1 پنس
  • قهوه دمی یا فوری : 1/2 پیمانه

طرز تهیه لاو کیک ایتالیایی و کیک‌های ایتالیایی کاکائویی مثل کیک اسفنجی برای خامه کشی بسیار مناسب هستند. از انواع کیک های ایتالیایی می‌توانید برای تولد استفاده کنید.

دستور تهیه کیک ایتالیایی

برای طرز تهیه کیک ایتالیایی کاکائویی با پف زیاد لازم است که ابتدا یک فر قنادی داشته باشید. البته اگر برای نفرات زیادی و برای مهمانی و تولد می‌خواهید این کیک را درست کنید نیاز به فر قنادی دارید. در زیر مراحل درست کردن کیک ایتالیایی را به طور کامل توضیح داده‌ایم:

مرحله اول طرز تهیه کیک ایتالیایی با پف زیاد

باید همه مواد را از یک ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید تا مواد با محیط هم دما شوند. سپس همه مواد را پیمانه کنید و فر را با دمای 180 درجه روشن کنید.

مرحله دوم طرز تهیه کیک ایتالیایی خوشمزه

در این مرحله باید اسپرسو را با موکاپات یا ۱ ساشه قهوه فوری و آبجوش مخلوط کنید. سپس تخم مرغ‌ را با زرده و شکر درون کاسه‌ای بریزید. به مدت 4 دقیقه با دور تند همزن این مواد را ترکیب کنید. سپس کره نرم شده را به مواد اضافه کنید و چند دقیقه دیگر مواد را باهم مخلوط کنید. در زمان ترکیب کردن حتما دورگیری کنید تا کره به خوبی مخلوط شود.

مرحله سوم طرز تهیه کیک ونیزی

در این مرحله باید قهوه دمی یا فوری را به مواد اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه با همزن هم بزنید.(به آرامی هم بزنید چون می‌خواهیم در حد ترکیب شدن، مواد باهم مخلوط شوند) آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. سپس آرد و بیکینگ پودر را به آرامی به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را در یک جهت هم بزنید. (طی چند مرحله باید آرد و بکینگ پودر را به آرامی هم بزنید). در آخر به مواد خود شکلات چیپسی اضافه کنید.

آخرین مرحله از طرز تهیه کیک ایتالیایی خوشمزه و حجیم

قالب کیک ایتالیایی ساده را به خوبی چرب کنید و مایه کیک را درون قالب بریزید. سپس در فر صنعتی از قبل گرم شده، قالب را به مدت 25 دقیقه با دمای 180 درجه بگذارید.بعد از این زمان، کیک ایتالیایی شما آماده است و می‌توانید نوش جان کنید. برای اینکه متوجه پخت کیک شوید یک خلال دندان در مرکز کیک بگذارید. اگر مواد به خلال دندان نچسبد یعنی کیک شما پخته است.

فوت و فن‌های مهم در طرز تهیه کیک ایتالیایی شکلاتی چیست؟

 یکی از نکات مهم در زمان تهیه انواع کیک های ایتالیایی، استفاده قالب گرد ساده به قطر ۲۰ است. با این قالب، کیک شما پف بیشتری خواهد داشت.

برای طرز تهیه کیک ایتالیایی با پف زیاد و دیگر کیک های کره ای چه باید کرد؟

بهتر است برای تهیه انواع کیک های ایتالیایی و کیک‌های کره‌ای، از قالب میان تهی استفاده کنید تا کیک شما بیشتر پف کرده و بهتر پخته شود. همچنین کره مورد استفاده نیز باید نرم باشد.