مقالات

طرز تهیه نان بیگل نیویورکی با طعم عالی

طرز تهیه نان بیگل نیویورکی با طعم عالی

طرز تهیه نان بیگل به ترفندهای خاص و نکات مهمی نیاز دارد که در ادامه این مطلب از سایت کهن فر کاوه به آن میپردازیم. نان بیگل یکی از انواع نان آمریکایی خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا بیگل نان برای صبحانه صرف می‌شود. این نان نیویورکی یکی از معروف‌ترین نان‌ها در کشور آمریکا و لهستان می‌باشد. نان بیگل شبیه به دونات است و از موادهای مختلفی برای رومال آن مثل سیاه دانه، مغز تخمه آفتابگردان و… استفاده می‌شود.

بیگل نان با مغزی متراکم، خمیری و جویدنی است که پوسته آن قهوه‌ای رنگ و گاهی ترد می‌باشد. طرز تهیه نان بیگل همانند طرز تهیه نان با مخمر خشک و آرد گندم است. البته گاهی از آرد کامل غلات یا جاودار بجای آرد گندم استفاده می‌شود. برای پخت نان بیگل به فر پخت نان فانتزی نیاز خواهید داشت. شما می توانید برای پخت نان در کارگاه‌ها برای تعداد بالا از دستگاه های فر صنعتی ما در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه استفاده نمایید.

تاریخچه نان بیگل چیست؟

در برخی از شهرهای دنیا خوراکی ها شهرت جهانی پیدا می‌کنند که دلیل آن ممکن است ظاهر خاص آن خوراکی یا مزه‌ی بی‌نظیر آن باشد . به عنوان مثال در بیشتر شهرهای آمریکا همبرگر و استیک ،رست بیف ، سیب زمینی سرخ کرده که با نام فیش اند چیپس معروف است و در مونترال نان بیگل ( Bagel ) و گوشت دودی معروف هستند. همچنین طرز تهیه نان صبحانه فرانسوی یا طرز تهیه نان شیرمال روستایی نیز محبوبیت بسیاری دارند.

بیشتر شهرت مواد غذایی در مونترال به دلیل افرادی است که به عنوان مهاجر به آن وارد شدند و آداب و رسوم آشپزی خود را نیز با خود وارد مونترال کرده‌اند. اما تاریخچه‌ی نان بیگل مخصوص یهودیان ساکن لهستان در قرن 17 میلادی می‌باشد که در زبان محلی آنها معنی نان گرد را می‌دهد .

چراکه نان بیگل به صورت گرد و توخالی و در واقع شبیه به دونات است. روی بیگل نان انواع مختلفی از دانه های گیاهی مثل کنجد و خشخاش و مغزیجات می‌ریزند . البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست کدام لهستانی بیگل نان را وارد مونترال کرد ولی یک داستان وجود دارد که از اعتبار بیشتری برخوردار است. طبق این داستان سال ۱۹۱۹ Isadore Shlafman به عنوان مهاجر وارد مونترال شد و در همان نگاه اول متوجه جای خالی یک نانوایی در این شهر می‌شود.

پس مغازه‌ی نانوایی خودش را در بلوار سن لوران این شهر بنا کرد و باعث معروفیت نان بیگل در مونترال شد. این نان در کشورهای آمریکا، کانادا و بریتانیا در شهرهایی با جمعیت زیاد یهودیان از مصرف بالایی برخورددار می‌باشد. به طوری که می‌توان از سوپر مارکت‌های این کشورها به صورت تازه، یخ زده و با طعم‌های گوناگون این نان را تهیه کرد.

مواد لازم برای طرز تهیه نان بیگل نان صبحانه پنبه ای و خوشمزه امریکایی

در ابتدا برای طرز تهیه نان بیگل باید مواد آن را تهیه کنید. مواد اولیه برای طرز تهیه این نان آمریکایی خوشمزه عبارت است از:

  • آرد نانوایی: 3.5 پیمانه
  • خمیر مایه فوری: 2 قاشق چایخوری
  • شکر یا عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • آب ولرم: 1 و 1/4 پیمانه
  • نمک : 1.5 قاشق چایخوری

طرز تهیه نان بیگل به روش امریکایی و با طعم بسیار عالی

برای طرز تهیه نان بیگل طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول طرز تهیه نان بیگل

برای تهیه این نان آمریکایی خوشمزه در ابتدا آرد را درون کاسه‌ای بریزید و نمک را به آن بیفزایید. سپس 1/2 پیمانه از آب را درون لیوانی بریزید و عسل یا شکر را به آن اضافه کنید و با قاشق آن را هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله دوم

در این مرحله خمیر مایه را به این ترکیب اضافه کنید. سپس لیوان در پوشی قرار دهید و کنار بگذارید. بعد از 5 تا 10 دقیقه خمیر مایه حجم دار می‌گردد و به عمل خواهد آمد. سپس وسط کاسه محتوی آرد را خالی نمایید.

مرحله سوم طرز تهیه نان بیگل خوشمزه به روش لهستانی برای صبحانه

در این مرحله از طرز تهیه نان بیگل آرد را به کناره‌ها ببرید و مایه خمیر به عمل آمده را وسط کاسه ریخته و با قاشق چوبی مواد را زیر و رو کنید تا کاملا آرد با خمیر مایه ترکیب شود. سپس مابقی آب ولرم را کم کم روی مواد بریزید.

مرحله چهارم

مجددا مواد را مخلوط نمایید تا خمیر بدست آمده به دست نچسبد.  اگر احساس کردید هنوز خمیر به دست می‌چسبد، کمی آرد به آن اضافه کرده و خمیر را همانطور  به مدت 10 دقیقه رها کرده تا استراحت کند.

مرحله پنجم طرز تهیه نان بیگل خانگی ساده و عالی

در این مرحله از طرز تهیه نان بیگل روی صفحه کار را آرد بپاشید و خمیر را روی آن بگذارید و به مدت 7 تا 10 دقیقه خوب ورز دهید. کاسه‌ای را چرب کرده و خمیر را درون آن قرار داده و با سلفون روی کاسه را بپوشانید.

مرحله ششم

در این مرحله یک پارچه روی کاسه بیاندازید و به مدت 1 ساعت کنار بگذارید تا حجم خمیر دو برابر شود و کاملا به عمل بیاید. سپس خمیر را از درون کاسه جمع کنید و روی صفحه کار قرار داده و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه همانطور بماند.

مرحله هفتم طرز تهیه نان بیگل با پف عالی و لطیف با خمیر مایه در فر

در این مدت زمان حدود 2 تا 3 لیوان آب را درون قابلمه‌ای کوچک ترجیحا با عمق زیاد ریخته و کمی شیره خرما یا شکر را درون آن بریزید تا روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از حدود 5 دقیقه خمیر را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله هشتم

خمیرها را کنار هم قرار داده و پارچه‌ای را مرطوب کنید و روی خمیرها بیندازید تا کاملا پوشیده شوند. سینی فر را بیرون بیاورید و فر را روشن کنید و روی 225 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله کف سینی را به طور کامل با کاغذ روغنی بپوشانید و هر کدام از خمیرها را با دست به صورت گرد حالت دهید و با انگشت وسط خمیر را فشار داده تا سوراخی به قطر 4 سانت ایجاد گردد.

مرحله دهم دستور پخت نان بیگل ساده خانگی

ترکیب آب و شکر که جوش آمد را با کفگیر دارای سوراخ، خمیرهای آماده را بردارید و درون ترکیب آب و شکر قرار دهید. هر طرف آنها را به مدت 2 دقیقه اجازه دهید تا بپزند و سپس در سینی فر بگذارید.

مرحله یازدهم

در این مرحله 1 زرده تخم مرغ را در پیاله‌ای بریزید و قلمو را درون آن بزنید تا آغشته به زرده شود. سپس زرده تخم مرغ را روی بیگل‌ها بکشید تا کاملا روی نان‌ها زرد شوند. سپس کمی کنجد یا ترکیب دارچین و شکر را روی نان‌ها بپاشید.

مرحله دوازدهم طرز تهیه نان بیگل

سینی فر را در طبقه وسط فر قرار دهید و به مدت 20 تا 25 دقیقه نان‌ها را بپزید. اگر تمایل دارید می‌توانید 2 دقیقه گریل را روشن کنید تا روی نان بیگل‌ها طلایی شود.

توجه کنید که برای طرز تهیه نان بیگل، طرز تهیه کلوچه کنجدی، طرز تهیه کیک اسفنجی و … برای تعداد نفرات بالا باید از فر صنعتی استفاده نمایید.

نان بیگل را در کدام وعده غذایی مصرف می‌کنند؟

بافت نان بیگل بسیار نرم و پنبه‌ای است و به همین دلیل همانند طرز تهیه نان شیرمال روستایی و یا طرز تهیه نان صبحانه فرانسوی برای صبحانه سرو می‌شود. همچنین اکثر ساکنین مونترال نان بیگل را با انواع پنیرهای خامه‌ای و طعم دار هنگام صرف صبحانه مصرف می‌کنند که شما میتوانید با هر نوع پنیری که مورد علاقه‌ی خودتان هست نان بیگل را امتحان کنید. همچنین مونترالی ها در سایر وعده های خود همراه با نان بیگل گوشت دودی، سوسیس، پنیر، و دیگر خوراکی های مونترالی را صرف می‌کنند.