مقالات

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

اگر نمی‌دانید طرز تهیه شیرینی ناپلئونی چگونه است با ما در ادامه این مطلب از کهن فر کاوه همراه باشید. اگر با این سوال مواجه هستید که شیرینی ناپلئونی چیست؟ می‌توان گفت ناپلئونی در فرانسوی به معنای هزار برگ است. در واقع نوعی پای یا شیرینی سه لایه است که به تاریخ فرانسه برمی‌گردد. میل فی کسی است که این نوع شیرینی را در فرانسه تولید کرد. اما فرانسوی‌ها نیز به این نوع شیرنی ناپلئون می‌گویند و در اکثر کافه‌های فرانسه با این نام به فروش می‌رسد.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی بازاری با خمیری به نام خمیر هزارلا درست می‌شود. لایه‌های این خمیر کرم کاستارد فرانسوی دارد. سطح زیادی از این لایه‌ها در شیرینی ناپلئونی خشک، با پودر قند پوشانده می‌شود. همچنین می‌توان به جای کرم کاستارد در طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا، از خامه زده شده قنادی یا مربا و …. در بین این لایه‌های خمیر استفاده شود. لایه‌های این خمیر بستگی به ذائقه افراد دارد. برای اینکه بتوانید با طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با تمام فوت و فن های خمیر هزارلا آشنا شوید با ما در ادامه این مطلب از کهن فر کاوه همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

در طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با روش خانگی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

  • خمیر هزارلا به مقدار 1 بسته
  •  خامه قنادی به میزان 200 گرم
  •  پودر پسته برای تزیین به مقدار لازم

در طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خوشمزه و مجلسی به روش بازاری برای نفرات بالا، باید مقدار مواد را چند برابر کنید و از فر قنادی استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی مجلسی و خوشمزه

در طرز تهیه شیرینی ناپلئونی به روش سنتی و با طعم بسیار عالی باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول طرز تهیه شیرینی ناپلئونی بازاری

در طرز تهیه خمیر شیرینی ناپلئونی باید ابتدا خمیر هزارلا را در دمای محیط بگذارید تا یخ آن آب شود و به دمای محیط برسد.

مرحله دوم طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در خانه

با یک چاقو یا پیتزا بر، دورتا دور خمیر هزارلا را ببرید. اضافه‌های خمیری را که بریده‌اید دور نیندازید. خمیر را به هر شکلی که دوست دارید برش دهید.

مرحله سوم تهیه شیرینی ناپلئونی

کاغذ روغنی را روی سینی فر قرار دهید و خمیر آماده شده را روی سینی بچینید.

مرحله چهارم طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

سینی را درون فری بگذارید که از قبل روشن شده باشد. دمای فر باید 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه باشد. اگر می‌خواهید شیرینی ناپلئونی را برای نفرات بالا تهیه کنید برای نفرات بالا باید از فر صنعتی استفاده کنید و دمای فر را از قبل گرم کنید. سپس خمیرها را درون فر قرار دهید.

مرحله پنجم

زمانی که 20 دقیقه و با دمای 180 درجه سانتی گراد خیمر هزارلا پخته شد. کمی صبر کنید و خمیر شیرینی ناپلئونی را بیرون از فر بیاورید تا کامل خنک شود. سپس خامه قنادی را فرم دهید و کمی صبر کنید.

مرحله ششم

بر روی خمیرهایی که از فر بیرون آورده‌اید چاقویی بزنید تا برجستگی خمیرها از بین برود. با این کار شیرینی به شکل و فرم زیبایی برای سرو کردن خواهد بود.

مرحله هفتم

خمیرها را با چاقو از هم باز کنید. با این کار ورق‌های خمیر هزارلا به صورت لایه لایه می‌شود. بعد از اینکه خمیر لایه لایه شد بین لایه‌ها را با خامه قنادی پر کنید. البته خامه را زیاد بین لایه‌ها نزنید تا در زمان خوردن خامه‌ها از اطراق شیرینی بیرون بزند. حتما در زمان شیرینی ناپلئونی به مقدار خامه بین لایه‌ها دقت کنید.

مرحله هشتم

اضافه‌های خمیر هزارلا که برش دادید را پودر کنید. سپس پودر قند را به میزان لازم یا به اندازه 1 قاشق غذاخوری به روی آن بپاشید.

مرحله نهم

بر روی شیرینی ناپلئونی کمی خامه بزنید. این خامه باید به خورد شیرینی ناپلئونی خشک برود و بر روی شیرینی بچسبد.بعد از اینکه خامه به خوبی بر روی شیرینی قرار گرفت مقداری پودر قند بر روی شیرینی بریزید.

مرحله دهم

شیرینی‌ها را به مدت 2 تا 3 ساعت درون یخچال قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا رطوبت خامه بین تمام لایه‌های شیرینی ناپلئونی پخش شود.

آخرین مرحله شیرینی ناپلئونی

برای تزیین بر روی شیرینی ناپلئونی خشک مقداری پودر پسته بریزید و آن را نوش جان کنید.