مقالات

طرز تهیه نان سیمیت ساده خانگی

طرز تهیه نان سیمیت ساده خانگی

طرز تهیه نان سیمیت ساده خانگی را در این مطلب از گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه به شما عزیزان آموزش داده‌ایم. نان سیمیت یک نان ترکیه‌ای خوشمزه است که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. دلیل محبوبیت این نان نیز بخاطر سادگی پخت و طعم بسیار عالی آن می‌باشد. یکی از خوشمزه‌ترین نان‌های ترکی که قدمت زیادی دارد، نان سیمیت است.

اگر به استانبول سفر کرده باشید، این نان‌های حلقوی آغشته به کنجد را در دستفروش‌های استانبول دیده‌اید. تاریخچه این نان به قرن 15 میلادی باز می‌گردد در آن زمان شاه در ماه رمضان به سربازان خود نان سیمیت هدیه می‌داد و در فرهنگ ترکیه این نان یک پیشکش ارزشمند محسوب می‌شد. نان سیمیت به دلیل مقرون به صرفه بودن آن است و به راحتی می‌توانید نان سیمیت ترد و خوشمزه را در منزل تهیه کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه سیمیت خانگی و طرز تهیه سیمیت خوشمزه اصل ترکیه با شیره انگور را آموزش ببینید.

لازم به ذکر است که ما در گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه، سازنده انواع دستگاه‌های فر صنعتی با عالی‌ترین کیفیت ممکن می‌باشیم. شما عزیزان می‌توانید برای خرید این دستگاه‌ها با مشاوران ما در ارتباط باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه نان سیمیت خوشمزه اصل ترکیه با شیره انگور

برای تهیه نان سیمیت باید در ابتدا فر صنعتی را روشن کنید تا گرم شود و سپس مواد زیر را تهیه کنید:

  • آب ولرم : 1 پیمانه
  • شیر : 1/2 پیمانه (معادل 140 گرم)
  • شکر : 1 قاشق غذاخوری
  • نمک : 1 قاشق مرباخوری
  • خمیر مایه فوری : 2 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع : 8 قاشق غذاخوری
  • آرد : 4 پیمانه
  • کنجد بو داده : 1.5 پیمانه
  • شیره انگور یا خرما : 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان سیمیت خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

در ادامه به طرز تهیه و آموزش پخت نان سیمیت خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله اشاره کرده‌ایم:

مرحله اول طرز تهیه نان سیمیت ترکیه ای

در ابتدا آب ولرم را درون یک لیوان بریزید و سپس خمیر مایه را به همراه شکر درون آب ریخته و هم بزنید. دری بر روی لیوان بگذارید و 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه به عمل بیاید.

مرحله دوم طرز تهیه نان سیمیت خوشمزه به روش ترکیه ای

درون کاسه‌ای نسبتا بزرگ شیر و خمیر مایه عمل آمده را ریخته و هم بزنید. سپس روغن و بعد از آن آرد را اضافه کنید. آرد را از قبل با نمک 2 بار الک کرده و طی 3 مرحله به مواد اضافه کنید تا جایی که خمیر جمع شود. از آنجایی که نوع و جنس آردها باهم متفاوت است ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد.

وقتی خمیر جمع شد، خمیر را بر روی سطح کار بیاورید و به مدت 15 دقیقه ورز دهید و سپس 20 بار خمیر را به سطح بکوبید. خمیر را درون ظرفی چرب قرار دهید و روی آن سلفون بکشید و برای 1 ساعت در دمای محیط بگذارید تا استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله سوم طرز تهیه نان سیمیت ساده خانگی

زمانی که خمیر حجم گرفت، پف آن را با مشت بگیرید و به گلوله‌های 130 گرمی چانه بگیرید و تقسیم کنید. سپس یک چانه را به دو قسمت مساوری تقسیم کنید و با ماساژ به صورت نوارهای بلند و باریک در بیاورید. سپس دو سر نوارها را بهم بچسبانید و خمیر را ببافید. به همین ترتیب مابقی خمیرها را درست کنید و در دمای محیط به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا دوباره حجم بگیرد.

مرحله چهارم طرز تهیه نان سیمیت خانگی ترکیه ای خوشمزه و ترد

اگر در منزل کنجد بو داده ندارید به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کار کنجدها را درون تابه بریزید و مدام هم بزنید تا به رنگ قهوه‌ای برسد. حتما مدام هم بزنید تا نسوزد. سپس کنجدها را درون ظرفی بریزید تا نان‌ها درون آن بغلتانید. در یک کاسه دیگر شیره خرما یا انگور را با 1 پیمانه آب ولرم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

مرحله آخر طرز تهیه نان سیمیت یو آ چا ترکیه ای با طعمی بی نظیر

نان‌های سیمیت را با کفگیر درون شهد بزنید و سپس درون کنجد بغلتانید و روی سینی فر قنادی که از قبل کاغذ روغنی انداخته‌اید، بگذارید. نان‌های سیمیت را به مدت 25 تا 30 دقیقه در دمای 190 درجه فر قرار دهید تا طلایی شوند. بعد از پخت، نان‌ها را درون یک کیسه به مدت نیم ساعت قرار دهید و سپس با چایی میل کنید.

تفاوت های نان سیمیت و نان بیگل

در کشورهای غربی به خصوص در آمریکا نان سیمیت به اشتباه با نام بیگل شناخته می شود.مهم ترین تفاوت سیمیت و بیگل که هر دو از نان های ترکیه ای هستند در تهیه کردن آن ها است.برای تهیه سیمیت ابتدا خمیر را به ملاس آغشته می کنند و بعد روی آن کنجد پاشیده و آن را به مدت سی دقیقه درون فر قرار می دهند،اما طرز تهیه نان بیگل به این صورت است که خمیر را ابتدا داخل آب جوش مدتی جوشانده و سپس آن را درون فر می‌گذارند تا آماده شود.

بیگل پوسته‎ای ضخیم و نرم دارد و مغز آن متراکم و خمیری است و باید هنگام خوردن به خوبی جویده شود.ولی نان سیمیت نازک و ترد است و داخل آن نیز از بیگل سبک تر است و حالت خمیری کمتری دارد.سیمیت به دلیل آغشته شدن به شیره انگور یا میوه‌های دیگر، از بیگل شیرین تر است و می‌توان آن را به تنهایی و بدون نیاز به خوراکی دیگری استفاده کرد. همچنین وجود کنجد یا دانه‌های خوراکی دیگر، سیمیت را خوش‌طعم‌تر می کند.

در طرز تهیه نان سیمیت چطور باید رطوبت فر را تامین کرد؟

یکی از روش ها برای ایجاد رطوبت فر در طرز تهیه نان سیمیت استفاده از کاسه آب در داخل فر است. حتی می‌توانید که آب را بر روی آن اسپری نمایید.

طرز سرو نان سیمیت به چه صورت است؟

می‌توانید با استفاده از این نان ساندویچ درست کنید. برای صبحانه نیز این نان یک انتخاب ایده‌آل است که با پنیر، کره و مربا و یا شکلات صبحانه سرو می‌شود.

آیا می‎توان کنجد را در تهیه نان سیمیت حذف کرد؟

بهتر است که در طرز تهیه نان سیمیت این کار را انجام ندهید. اما می‌توانید کنجد را با دانه‌های آفتابگردان یا جو بلغور جایگزین نمایید.